1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. مجموعه فرهنگی «خانه لوسی» کاشان گشایش می یابد

مجموعه فرهنگی «خانه لوسی» کاشان گشایش می یابد

مجموعه فرهنگی «خانه لوسی» عصر روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۰ در کاشان گشایش می یابد
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، مجموعه فرهنگی خانه لوسی کاشان، با هدف نمایش عکس و آثار عکاسان در قلب بافت تاریخی شهر کاشان پس از مرمت اصولی توسط کارشناسان با حضور مدیر پروژه و تنی چند از عکاسان و هنرمندان افتتاح می شود.
این خانه قاجاریِ مرمت شده، دارای ۳حیاط، ۳۰ اتاق و ۲بادگیر است که در محوطه های داخلی به نمایش آثار عکاسانی می‌پردازد که جایزه عکس لوسی را دریافت کرده‌اند.
جایزه لوسی از سال ۲۰۰۳ تا کنون به صورت سالانه برگزار شده و به تقدیر از عکاسانی می پردازد که عمر خود را صرف عکاسی کرده‌اند.
تا به امروز حدود ۱۵۰ عکاس این جایزه را دریافت کرده‌اند که می‌توان از میان آن‌ها به هانری کارتیه برسون، دیوید بیلی، نَن گلدین، جیمز نچوی، استیو مک‌کوری، مارتین پار، استفن شور و … اشاره کرد.

مجموعه‌‌ی حاضر که از میان عکس‌هایی که خود عکاسان برای نمایش به بنیاد لوسی داده‌اند جمع‌آوری شده و ویژگی شاخص عکس و آثار به نمایش گذاشته شده در خانه لوسی این است که عکس‌ها برای فروش نیستند و همچنین عکس‌ها بدون امضا، ادیشن و ارزش مالی هستند.
به تعبیری می توان اظهار کرد که این نمایش عکس با هدف معرفی استادان عکاسی است که از طرف جایزه جهانی لوسی مورد تقدیر واقع شده‌اند.
 همچنین، اتاق‌هایی به عکاسانِ خاصی چون کنرو ایزو، جرج تایس و استیو مک‌کوری اختصاص داده شده است.

علاوه بر این، برای خانه‌ی لوسی کاشان دو فضای نمایشگاهی (یکی فضای بیرون و یکی فضای داخلی) جهتِ برپایی نمایشگاه‌های موقت در نظر شده‌ است. افتتاحِ این گالری‌ها با نمایشِ آثاری از عکس های مهرداد اسکویی با موضوع چهره هایی از عکاسان ایرانی و ایوان د روزا (عکاسِ ایتالیایی) خواهد بود.
مجموعه‌ی حاضر علاوه بر فضاهای نمایشی، دارای یک‌کتابخانه و اتاق مدیا نیز هست.
بانی تاسیس این موزه-خانه «حسین فرمانی» بنیان‌گذار جایزه لوسی در نیویورک است که با همراهی و همکاری «حسن روشن‌بخت و حسین روشن‌بخت» این کار به انجام رسانده شده است.
حسین فرمانی بانی جشنواره لوسی و بنیاد لوسی هدف از تاسیس این خانه را که به نوعی تاریخ معاصر جهان را به نمایش می‌گذارد کمک به جوانان ایرانی از طریق نمایش آثار بزرگترین عکاسان جهان می‌داند. فرمانی علاوه بر جایزه‌ی لوسی، جوایزِ معماری، عکاسی و دیزاینِ متعددی در سرتاسرِ دنیا را بنا نهاده‌اند. از این جمله می‌توان به mifa, ida, ipa, tifa, pifa اشاره کرد. وی فضاهای هنری دیگری را با عنوان خانه‌ی لوسی آتن و خانه‌ی لوسی بوداپست بنیان گذاشته‌ است.

مرمت خانه لوسی را که در حدود دو سال طول کشیده است برادران «حسن و حسین روشن بخت» انجام داده‌اند که با توجه به کاربری بنا، در مرمت سعی شده تا اصل سادگی رعایت شود. اصل کلی در مرمت بنا، حفظ ساختار کلیِ معماری سنتی و اضافه کردنِ المان‌ها/نشانه‌های مدرن است.
حسین فرمانی و برادران روشن‌بخت پیش از این در سال ۱۳۹۸ دو مجموعه‌ی خانه‌ استیو و فضای هنری هشت‌چشمه را در شهر کاشان راه‌اندازی و افتتاح کرده‌اند.
مجموعه فرهنگی خانه لوسی کاشان ساعت ۱۹ گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ این افتتاح ادامه خواهد داشت.
خانه لوسی در شهر کاشان، خیابان فاضل نراقی، محله سوریجان، کوچه حاج بابا عطوف واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «سکوت طولانی» ابراهیم اصغرزاده در نیاوران
پسین
درگذشت تاثرآور «رنه روبرت» در خیابان های سرد پاریس

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست