1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «سکوت طولانی» ابراهیم اصغرزاده در نیاوران

نمایشگاه عکس «سکوت طولانی» ابراهیم اصغرزاده در نیاوران

نمایشگاه عکس «سکوت طولانی» سیدابراهیم اصغرزاده توسط «نوشین خدامی» جمعه ۸بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد شصت قطعه عکس از آثار ثبت شده توسط عکاس فقید، مستندساز و هنرمند «سید ابراهیم اصغرزاده» با موضوع: آثاری از جنگ عراق علیه ایران، جنگ بوسنی در سال های ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲، غائله مسلمانان کشمیر در سال ۱۳۷۵، و عتبات عالیات در سال‌های حکومت صدام، ساعت ۱۷ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می‌شود و پیش از آن نیز آخرین فیلم مستند و کارگردانی شده مرحوم ابراهیم اصغرزاده با عنوان «سکوت طولانی» رأس ساعت ۱۵:۴۵ در همین سالن به نمایش گذاشته خواهد شد.

نوشین خدامی همسر عکاس و مستندساز فقید اصغرزاده در پاره متنی پیرامون نمایشگاه آورده است: بیست سال است که به تنهایی از دریچه نگاه او به روزهای جنگ، به هند و کشمیر، به بوسنی و هرزگوین، به لبنان و کربلا سفر کرده ام. بیست سال از بهمن ماه سرد رفتنش می گذرد، و حالا می خواهم دوستان قدیمی اش را به تماشای قابهایی دعوت کنم که تا به حال ندیده اند.
نمایشگاه عکس های ابراهیم، نجوایی ارام در سکوت طولانی روزگار ماست، که حاصل فروش آن‌ها را می‌خواهیم برای رفع محرومین هم‌وطنان جنوب شرق کشور در اختیار گروه نیکوکاران ایران زمین قرار دهیم.

ابراهیم اصغرزاده، عکاس و مستندساز، متولد ٢٩ بهمن ١٣۴۶ شهر مشهد بود. اولین علاقه‌های او به دنیای تصویر را در ثبت مستندگونه حضور خود و هم رزمانش را در جنگ تحمیلی و در جبهه‌های کوهستان‌های غربی ایران می‌توان مشاهده کرد. او در میانه دهه ۶۰ به آموزش تخصصی عکاسی و خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه قدس روی آورد. او تا پایان جنگ برای آن روزنامه عکاسی کرد و در سال ۱۳۶۸ در دانشگاه هنر تهران در رشته فیلم‌سازی پذیرفته شد.

ابراهیم اصغرزاده در تمام مدت عمر فیلم‌سازی خود عکاسی را رها نکرد و در سفر به کشورهای مختلف مثل بوسنی، لبنان، کشمیر، که بیشتر درگیر جنگ بودند، عکس‌هایی برای آرشیو شخصی خود می‌گرفت. 
 نمایشگاه عکس «سکوت طولانی» تا پایان روز ۱۵ بهمن ماه جاری همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای حضور علاقمندان است.
فرهنگسرای نیاوران در تهران، خیابان پاسداران شمالی، روبروی بوستان نیاوران واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
«محمد گل جامجو» در بیمارستان بستری است
پسین
مجموعه فرهنگی «خانه لوسی» کاشان گشایش می یابد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست