1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « چهار گوشه » در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه عکس « چهار گوشه » در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاهی از آثار عکاسی و فتومونتاژهای تینا دلنوازی با عنوان « چهار گوشه » از روز جمعه ۲۵ تیر ماه در نگارخانه شماره دو فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه تعداد ۲۰ قطعه اثر با تکنیک فتومونتاژ در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر با موضوعات اجتماعی و سنتی به نمایش گذاشته می‌شود.
چهار گوشه تینا دلنوازی نیاوران تینا دلنوازی متولد سال ١٣۶۶ و دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی می باشد که عکاسی را علاقمندانه از سال ۸۸ آغاز کرده و همچنان تجربه می کند .
در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه آمده‌ است: « اینجا خانه‌ای است، پشت کوچه پس کوچه‌های شهر. حیاط ، درخت ، تراس ، گلدان‌های یاس ، پیچ امین‌الدوله و یک خانه . یک خانه با زندگی و ملزوماتش . صدا ، گردش چرخ خیاطی ، زمزمه‌ی دعاهای مادربزرگم .
این مجموعه روایتی است از روزهای امروز من و او.
او بوی همه را می‌دهد، بویی آشنا ، حتی اگر سال‌ها از استنشاق آن گذشته باشد.
بویی که از پنجره زندگى او برخاسته. دریچه‌ای از پس آینه تمام قد ذهن او به دنیای در حال گذر ما، در خانه‌ای با چهارگوشه دنج.»

نمایشگاه عکس « چهار گوشه » عصر روز جمعه ۲۵ تیر ماه گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ این دیدار ادامه خواهد داشت . سایر علاقمندان نیز می توانند همه روزه تا پایان روز شنبه ۲ مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۱ از آثار ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند .
فرهنگسرای نیاوران در تهران ، انتهای خیابان پاسداران ، روبروی بوستان نیاوران واقع شده است .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « تهران ، شهر زندگی » در نگارخانه ارسباران
پسین
یادداشت: پذیرش و جبران خطا، مصداق اخلاق حرفه ای است

به تازگي منتشر شده

۳ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتی
    ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ۲۳:۲۰

    تجربه مستند اجتماعی، سنتی بسیار موفقی بود، که با ارایه تکنیک فوتو مونتاژ نوع نگاه و حس درونی عکاس را به خوبی تصویر کشیده بود ایجاد ترکیب های مناسب ، و سیاه و سفید بودن عکس ها ، خلق دلنشینی از احساس عکاس را به نمایش گذاشته بود.

    پاسخ
  • مهری راست قدم
    ۳۱ تیر ۱۳۹۵ ۰۷:۵۶

    در گالری نیاوران مجموعه عکس تینا دلنوازی به انتخاب رضا موسوی بنام چهارگوشه به نمایش گذاشته شده که صحبت از مادر بزرگی است که دونسل با نوه خود خانم دلنوازی فاصله دارد .
    تنهایی مادربزرگ را در مقطع کهنسالی به تصویر کشیده در حالی که گوشه چشمی هم به تمام کسانی که دستی در بزگ کردنشان دارد و دلخوشی هایی که برای زنده ماندن امیدوارش کرده اند .
    تصاویر سیاه و سفید حکایتی از کم رنگ بودن زندگی را در این کهنسال به خوبی نشان داده و عکسها در قابی که همراه کننده خاطرات این خانم مسن تزیین شده اند قاب گاهی محکم و ایستا به نظرمیرسد و گاهی تزلزل آن حکایت از نا پایداری بودن مادر بزرگ دارد .
    تنهایی که یکی از دغدغه های افراد مسن است به زیبایی به تصویر کشیده شده . اهمیت و زیر ساخت خانواده توسط نسلهای گذشته به زیبایی به تصویر در امده مجموعه از ترکیب بندی و نگاهی زیبا برخوردار است .

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۱۳

    در نمایشگاه چهارگوشه به زیبایی با تکنیک فتو مونتاژ و سیاه و سفید کردن عکسها داستان مادر بزرگی را روایت کرده بود که معلوم نیست هنوز در قید حیات هست یا نه ،ولی احساس میکردی که مادر بزرگ دیگر نیست و با قابهایی که در هر گوشه خانه قرار داده شده بود با تصاویر مادر بزرگ در حالتهای مختلف، انگار یاد و خاطره او همچنان زنده است و به نوعی حالت نوستالژیک داشت. آثاراز ترکیب بندی و نور خوبی برخوردار بود و به راحتی می شد با تصاویر ارتباط برقرار کرد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست