1. خانه
  2. اخبار
  3. در نشستی صمیمانه کتاب “زن در دفاع مقدس” تقدیم عکاسان این کتاب شد.

در نشستی صمیمانه کتاب “زن در دفاع مقدس” تقدیم عکاسان این کتاب شد.

انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در نشستی صمیمانه با عکاسان هنرمند کتاب "زن در دفاع مقدس" با تقدیم یک نسخه کتاب ، از این عزیزان تقدیر نمود.

در این نشست که به حضور پیسکسوتانی همچون : عبدالحسین پرتوی ، عباس ملکی ، علی کاوه، محسن شاندیز ، عربعلی هاشمی و … مزین بود سید عباس میر هاشمی مدیر عامل انجمن به ارائه گزارشی از روند شکل گیری طرح ، جمع آوری عکس ها و چاپ هفتمین جلد از مجموعه -The Imposed War- جنگ تحمیلی پرداخت.

ایشان به ذکر این نکته اشاره کرد که : طرح گرافیک کتاب از شش جلد گذشته پیروی نموده است تا روند ادامه چاپ این مجموعه را به مخاطب تداعی کند.

در ادامه مراسم محسن راستانی از عکاسان دفاع مقدس و صاحب اثر در کتاب پیرامون نقش زنان در این عرصه و برآوردی از این نقش و تغییرات آن در طی سالهای بعد برای حاضرین بیان نمود.

راستانی در این باره گفت :
در دوران دفاع مقدس حضور زنان خیلی واقعی تر و موثرتر از زمان حال بود و زنان بیشتر از نظر عاطفی در روزهای مبارزه و دفاع به ایفای نقش می پرداختند و اصلی ترین سلاحشان در تمام این سالها سلاح عاطفه بود که نقش آفرینی می کرد.

وی در پایان از عزمی عمومی یاد کرد و افزود : امروزه عکسهای جنگ بایستی از نهادهای دولتی و سازمان ها جمع آوری شده تا این اسناد تاریخی از موضع جامعه شناختی مورد تحلیل قرار گیرد همچنین نمایش این عکسها را نباید به گونه ابزاری منوط به مناسبات و روزهای خاص تقویمی نمود چرا که میشود به شکلی مردمی از آنها استفاده ای بهینه کرد.

در طول مراسم غرفه عکس یادگاری در مقابل عکسی از آثار ابراهیم شاطری از حاضرین عکس گرفته و تقدیم حضورشان می نمود.
در این مراسم نسخه ای از کتاب نیز به خبرنگاران محترم حاضر در مراسم به جهت تقدیر از شور و اشتیاق و حضور چشم گیر این عزیزان اهداء گردید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست