1. خانه
  2. اخبار
  3. دعای عرفه با حضور ۸۰ هزار نفر در مرز خسروی برگزار می شود

دعای عرفه با حضور ۸۰ هزار نفر در مرز خسروی برگزار می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: روز جمعه دعای عرفه با پیش بینی حضور بیش از ۸۰ هزار نفر همچون سالهای گذشته در مرز خسروی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمانشاه، سردار عبدالله ویسی بعداز ظهر سه نشبه در جلسه ستاد بزرگداشت مراسم دعای عرفه در استان اظهار داشت: تمام مسئولان ذیربط در استان برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن دعای عرفه هر آن چه که در توان داشتند به کار گرفته اند تا این مراسم همچون سالهای گذشته به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

وی افزود: مفروش کردن قسمتهای زیادی از محل برگزاری دعا، لوله کشی و تامین آب شرب، تقویت و تجهیز بیمارستانهای قصرشیرین و سرپل ذهاب از نظر پزشک و دارو، راه اندازی تلفن کارتی، برقراری تعمیرگاه های ثابت و سیار در طول مسیر مراسم از کرمانشاه تا خسروی و برپایی ایستگاه های صلواتی از جمله اقدامات انجام گرفته در این راستاست.

 

سردار ویسی در ادامه از توزیع ۲۰ هزار جلد کتابچه حاوی دعای عرفه در میان زائران خبر داد و گفت: برپایی نمایشاگاه عکس دفاع مقدس و ادوات جنگی، برپایی چادرهای عشایر به صورت نمادین و دعوت از عشایر غیور منطقه، ایجاد غرفه سیاه چادر جهت پخت نان، آش و همچنین فروش و پخش اقلم فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و تزیین مسیر و معابر شهر قصرشیرین به طرف مرز خسروی با تمثال مبارک شهدا از جمله برنامه های جنبی روز برگزاری دعای عرفه در مرز خسروی است.

 

وی با بیان اینکه در این مراسم بیش از دو هزار نفر بسیجی از استانهای همجوار نیز حضور خواهند داشت، گفت: تمامی مقدمات اسکان و پذیرایی از این مهمانان نیز فراهم شده است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در مراسم سال گذشته دعای عرفه در مرز خسروی گفت: سال گذشته حدود ۶۰ هزار نفر در مراسم پر فیض عرفه در مرز خسروی حضور داشتند که امسال با توجه به پیش بینی های به عمل آمده این تعداد احتمالا به بیش از ۸۰ هزار نفر می رسد.

 

مرز خسروی در غربی ترین نقطه کشور نزدیکترین مکان تا کربلا است که به همین مناسبت همه ساله هزاران نفر از عاشقان و شیفتگان امام حسین (ع) از اقصی نقاط کشور جهت حضور در مراسم دعای ندبه به این نقطه مرزی سفر می کنند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست