1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. دهمین تور عکاسی چیلیک عازم شهرستان تفرش شد

دهمین تور عکاسی چیلیک عازم شهرستان تفرش شد

سحرگاه روز پنجشنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۸۸ دهمین تور عکاسی “پایگاه عکس چیلیک” همراه با سی نفر از همسفران خود عازم زادگاه پروفسور محمود حسابی شد.

به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک ، این تور که در قالب دیداری یک روزه و عکاسی از ابنیه تاریخی شهرستان تفرش و مناطق اطراف آن طراحی شده بود پس از صرف صبحانه در شهرستان دستگرد، مهیای عکاسی از روستای “فوگرد” شد.

روستای “فوگرد” در ۱۵ کیلومتری شهرستان تفرش از بافتی سنتی و معماری خشتی برخوردار است که همسفران با ساعتی حضور در کوچه های این روستا از خانه ها و اهالی با صفای این روستا به عکاسی پرداختند.
پس از این برنامه همسفران از بقعه ابوالعلی متعلق به معماری دوران ایلخانی، امام زاده محمد در کنار بوستان حکیم نظامی تفرشی و همچنین چشمه آب معدنی گوگرد دیدار و عکاسی کردند.
از مهمترین اهداف دیدنی در برنامه این سفر، دیدار از آرامگاه پروفسور محمود حسابی در محله فم تفرش بوده و پس از آن حضور در مسجد جامع و حسینیه چوب خشتی ششناو و درخت چنار کهنسال این مسجد است که محل استراحت و صرف نهار همسفران نیز بود .

آخرین بخش برنامه این سفر حضور در ارتفاع شهر و عکاسی از قلعه تاریخی گبری کبوران بود که در گرمای تابستان، خنکای نسیم این منطقه روحیه ای انرژی بخش را برای برخی همسفران فراهم آورد.

لازم به ذکر است که مهندس خسرو کلانتری، جامعه شناس و محقق فرهنگی، مسئولیت معرفی و تشریح  و مهدی سروری کارشناسی عکاسی دهمین تور عکاسی چیلیک را  در منطقه تفرش عهده دار بوده اند.

شهرستان تفرش در حدود دویست کیلومتری تهران و در استان مرکزی واقع شده است و به دلیل برخورداری از ویژگی خاص اقلیمی از ابنیه و آثار باستانی خاصی بهرمند است.

تورهای عکاسی چیلیک با هدف جذب و شناسایی مناطق مستعد عکاسی و ایجاد محیطی سالم و صمیمی برای علاقمندان هنر عکاسی شکل گرفت تا زمینه ساز بروز و پرورش استعدادهای تصویری جوانان و علاقمندان به این هنر باشد.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک شناسایی استعداد و جذب علاقه دوستداران عکاسی در محیطی سالم و صمیمی است و از این رو همسفران با ارایه عکس های منتخب خود در گردآوری مجموعه ای تصویری از مقاصد برنامه ریزی شده در این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای هدفمند از علم و هنر عکاسی را دامن بزنند.

اسامی همسفران دهمین تور عکاسی چیلیک به مقصد شهرستان تفرش به این ترتیب است:
مرجان ابوالقاسمی، امیر افشانی، ابراهیم باقرلو، ریحانه بهشتی زاده، راحله بهشتی، فریبا بیتویی، مینا بیتویی، بهزاد توفیق فر، محمدرضا خرازی، هاله سادات حیدری، مهدی رامه، زهرا درمان، شهرزاد زرع دوست، محدثه سروری، مجید صابری، بهنام صحوی، شیرین کلانتری، الهام گازری، محمد گازری، آزاده گلابگیران، محمدحسین کیارستمی، اصلان محمدپور، طاهره ملامحمدی، مهرداد میرزایی، رویا میرغیاثی، قاسم نساج، مجید وفایی، محمد یزدزاد.

همچنین در مسیر بازگشت به تهران بنا به رای حاضرین به تنی چند از همسفران هدایایی چون: چندین جلد کتاب های عکس، لوح فشرده و … تقدیم گردید.
از دیگر برنامه های تور عکاسی چیلیک سفر به: روستاهای یوش و بلده، دریاچه شورمست، لالون و … است.
شما می توانید برای مشاهده گزارش تصویری تور تفرش “ایـنـجـا” کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
دهمین تور عکاسی چیلیک عازم شهرستان تفرش شد
پسین
نصیر پور رئیس هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعات شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست