1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. دوربین نیکون Z8 برگزیده دوربین های ۲۰۲۳ شد

دوربین نیکون Z8 برگزیده دوربین های ۲۰۲۳ شد

بنابر نظر کارشناسان فنی، دوربین نیکون/Nikon Z8 در میان دوربین های موجود و عرضه شده در بازار، برگزیده دوربین های ۲۰۲۳ شد.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک دوربین a1 سونی با سنسور انباشته CMOS این اصل را مطرح کرد که شما می توانید یا یک دستگاه دوربین با وضوح بالا داشته باشید و یا یک دستگاه دوربین با سرعت عملکرد و پردازش بالا؛ اما مهندسین طراح دوربین های عکاسی تاکنون نتوانسته اند به نحوی مطلوب دست به طراحی و ساخت و عرضه دوربینی بزنند که این دو ویژگی مورد احتیاج اغلب عکاسان حرفه ای و فعال دنیا را در یک مدل به شکلی قابل قبول عرضه و ارایه کنند.

دوربین نیکون Z8 برگزیده دوربین های 2023 شد
دوربین Nikon Z8 با استفاده و توجه به همین ارزیابی و شناخت از همین نکته که شما با یک قیمت مقرون به صرفه تر می‌توانید همان کارآیی را در نتایج عکاسی تان به دست آورید این مدل دوربین را عرضه کرده است.
دوربینی با سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی FX-Format Stacked CMOS و وزن سبک و ابعاد و اندازه ای در حدود ۳۰ درصد کوچک‌تر از دوربین مدل Z9 و قابلیت عدم سیاه شدن نمایشگر پس از ثبت هر فریم عکس(تصویر) با نمایشگری ۳.۲ اینچی و ۴ محوره که وای-فای ۵ گیگاهرتزی و بلوتوث را پشتیبانی می کند.

قیمت ۴۰۰۰ دلاری Z8 به نسبت قیمت سایر دوربین های عرضه شده به بازار قیمت ارزانی نیست؛ اما با ۱۵۰۰ دلار ارزانتر می‌توانید کیفیت و کارایی Z9 را داشته باشد که این رقم به شکل طبعی مبلغ چشمگیری است.

امکان فوکوس خودکار ۴۹۳ نقطه‌ای Nikonz8 و تشخیص سوژه با کمک هوش مصنوعی و امکان عکاسی‌پی‌درپی با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه با فرمت RAW و ۳۰ فریم بر ثانیه با فرمت JPEG از دیگر قابلیت های این دوربین بدون آینه است.

مکانیزم تنظیم فاصله خودکار/اتو فوکوس آن به راحتی در اغلب لبه‌های نوری چالش برانگیز عمل می‌کند و کیفیت تصویر آن با بهترین دوربین‌های عکاسی منظره قابل رقابت و ارزیابی است و همچنین ویدیوهای آن در بزرگترین صفحه‌های نمایش، نامناسب به نظر نمی‌آیند.

دوربین نیکون Z8 برگزیده دوربین های 2023 شد
تولیدکننده دوربین عکاسی زد/هشت ادعا کرده است: «بسیار دشوار و دور از باور است که هر عکاس حرفه‌ای این دوربین را در دست بگیرید و تحت تاثیر ویژگی های دوربین Z8 قرار نگیرید؛ چرا که بدون آنکه شما به عنوان عامل انسانی برخی نکات لازم را از این دستگاه بخواهید، قابلیت های این دستگاه از شما پشتیبانی می کند».

نیکون Z8 دارای یک دستگیره بزرگ و راحت با قرار داشتن دکمه های کنترل آن در طراحی و جای مناسب و ایده آل است. سطح خوبی از کنترل‌ها و ارگونومی قابل تنظیم وجود دارد که با دوربین Z9 دارای فوکوس حرفه‌ای، مطابقت دارد. وضوح در سطح منظره یاب اگر چه -کمی- اندک است، اما روشنایی و عدم تأخیر در این مدل، آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای عکاسی حرفه ای تبدیل کرده است.

شاید! لازم به تاکید باشد که درگاه‌های کارت حافظه این مدل دوربین CFexpress و SD را پشتیبانی می کنند.

دوربین نیکون Z8 برگزیده دوربین های 2023 شد
با انجام تنظیم های لازم بر روی مدل Z8 Nikon می‌توان هر چیزی را که در نقطه فوکوس خودکار قرار گیرد، ردیابی کرد و بنا بر نتایج تصویری از آزمایش های فنی و عملیاتی انجام گرفته، به طور قابل اعتمادی این کار را انجام می‌دهد.
همچنین در صورت تمایل عکاس این مدل می‌تواند سوژه های شناسایی شده را در نزدیکی نقطه AF اولویت‌گذاری نماید.

اما اگر لازم باشد پیرامون قدرت فیلم برداری دوربین نیکونZ8 هم اشاره ای داشته باشیم یادآوری فیلم‌برداری در حالت‌های ۸.۳K 60p N-RAW، ۴.۱K 60p ProRes RAW و فیلم‌برداری ۸k30p و ۴K120p ۱۰ بیتی داخلی کافی به نظر برسد.
عکاسی به صورت Raw با سرعت ۲۰fps یا JPEG با رزولوشن بالا و سرعت ۳۰fps (با گزینه pre-burst)  Z8 را دوربینی حرفه ای و قابل طرح در سطح سایر مدل های عرضه شده در میان انواع حرفه ای های دنیای عکاسی تعریف کرده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
اسامی عکاسان راه یافته به «جشنواره عکس نماز و نیایش به‌ روایت دوربین»
پسین
کتاب هفتمین سالانه عکس دانشجویان عکاسی دانشگاه تهران منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست