1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. با سه قطعه عکس عکاس ایرانی در جشنواره های نروژ، فرانسه و انگلستان برگزیده شد

با سه قطعه عکس عکاس ایرانی در جشنواره های نروژ، فرانسه و انگلستان برگزیده شد

منبع: خبرگزاری مهر –
سه قطعه عکس از فرزین ناظم زاده عکاس ایرانی طی چهار ماه گذشته در جشنواره هایی در نروژ، فرانسه و انگلستان حائز مقام شدند.

فرزین ناظمیفرزین ناظم زاده، عکاس و طراح در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حضور عکس هایش در عرصه بین المللی و موفقیت های چند ماه اخیر آنها گفت: عکس «صبح برفی» را به جشنواره عکس ارکتیک نروژ فرستادم که مدال طلای این جشنواره را کسب کرد. این جشنواره زیر نظر فدراسیون بین الملللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا برگزار می شود. عکسی با عنوان «تلاش» را هم به جشنواره عکس ردیسایم فرانسه که زیر نظر فدراسیون بین الملللی هنر عکاسی (فیاپ) برگزار می شود ارسال کردم که دیپلم افتخار این جشنواره را دریافت کرد. عکس «ماهیگیران انزلی» هم در جشنواره عکس بریستول انگلستان که زیر نظر فیاپ و انجمن سلطنتی عکاسی انگلستان است، تقدیر شد.

وی درباره این عکس ها و حال و هوای ثبت شدنشان توضیح داد: عکس «صبح برفی» را خیلی دوست دارم و ماجرای ثبت آن این است که سال قبل تنها یک بار در تهران برف بارید. ۵ صبح برف بارید و به چند ساعت نکشیده همه چیز آب شد. عکسی که من از این فضا گرفتم یک عکس ساده است. زاویه دوربین از بالا یک نیمکت خالی و ماشینی را که کسی در آن نیست نشان می دهد. رفتگری که با لباس سبز از آنجا عبور می کند به نظر من نشانه ای از زندگی و بهار است. در واقع در این عکس سه عنصر تنهایی را کنار هم چیده ام.

ناظم زاده با اشاره به اینکه این عکس برایش سرشار از حس غربت است، ادامه داد: نشانه های تصویری در یک عکس بسیار مهم است و ارتباط عناصر عکس یک داستان را به وجود می آورد. شخصا از داستان گویی در عکس بسیار لذت می برم.

وی درباره دو عکس دیگر خود که از مجموعه «روایت طناب های قرمز» به جشنواره ها ارسال کرده نیز گفت: من زمستان دو سال پیش حدود ۵۰۰ عکس از ماهیگیرها در انزلی گرفتم.

وی در پایان عنوان کرد: سوژه من در این عکس ها خود ماهیگیران و تلاش سخت آنها بود و نمی خواستم فرآیند ماهیگیری را نشان دهم بلکه هدفم نشان دادن احساسات ماهیگیران بود.

فرزین ناظم زاده متولد  ۱۳۴۱ است و به مدت سی سال است که در کنار طراحی معماری به عکاسی حرفه ای مشغول است و از سال ۱۳۹۲ عضو انجمن ملی عکاسان ایران شده است.

عکس های ناظم زاده در جشنواره های تصویر سال  ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳  ۱۳۹۴ در بخش نگاهی دیگر در میان منتخبان دیده می شود.

پیشین
کورش ادیم : شاعران مقابل دوربین لبخند زدند/ رویای پرواز انسان بر فراز شهرها
پسین
تهیه بهترین عکسهای المپیک با روبات زیرآبی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست