1. خانه
  2. اخبار
  3. دو خبر از حوزه هنری

دو خبر از حوزه هنری

دو زبانه شدن آژانس عکس سوره و پیشنهاد برگزاری جشنواره گرافیک شهری عناوین دو خبر حوزه هنرهای تجسمی حوزه هنری است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس،مدیر خانه عکاسان حوزه هنری از دو زبانه شدن آژانس عکس سوره خبر داد و گفت: هدف ما از بدو شکل گیری آژانس عکس سوره، پیگیری شیوه‌های حرفه‌ای و چهارچوب‌های عکاسی بین‌المللی بوده است و برای دستیابی به این مهم درصدد هستیم زبان دوم را برای ارتباط با دیگر کشورها راه اندازی کنیم.
به گزارش واحد خبر حوزه هنری، رسول اولیا زاده با اعلام این خبر، آژانس عکس سوره را تنها آژانس عکس ایران دانست که مطابق با سیستم آژانس‌های بین‌المللی عکس و با هدف تغییر در سیستم بهره‌گیری رسانه‌ها از عکس‌های خبری اداره می‌شود و دراین‌ باره گفت: در حال حاضر مطبوعات و رسانه‌ها با بهره‌گیری بیش از حد از عکس‌های خبرگزاری‌ها به دلیل رایگان بودن آنها، نقش عکاس را نادیده می‌گیرند و همین امر سبب می‌شود که حقوق واقعی عکاس پرداخت نشود.
او افزود: این نوع برخورد لطمه زیادی به جامعه عکاسی به ویژه عکاسان خبری وارد می‌کند چرا که بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها سرویس عکس خود را به همین دلیل تعطیل کرده و موجب از بین رفتن تنوع تصویری در مطبوعات ‌شده‌اند.
مدیر خانه عکاسان هدف آژانس عکس سوره را تغییر در نگرش به عکس‌های رسانه‌ای خواند و اظهار کرد: عکس های رسانه‌ای اسناد تاریخی- تصویری هر رسانه است و در آینده افتخار آن رسانه و روزنامه محسوب می‌شود پس بسیار مهم است که عکس با نام عکاس به ثبت برسد.
اولیا زاده تاسیس آژانس عکس سوره را از حرکت‌های بارز خانه عکاسان در سال ۸۴ دانست و با اظهار اینکه این آژانس در حال حاضر به پوشش دهی بخش‌های خبری در زمینه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و… مشغول است افزود: از حرفه‌ای ترین عکاس‌ها تا عکاس‌های آماتور در این آژانس فعالیت دارند و عکس‌های آنان با نام خودشان در سایت عکس سوره به آدرس www.sourehphoto.com به ثبت می‌رسد.
مدیر خانه عکاسان حوزه هنری در پایان اضافه شدن کپشن و توضیح عکس‌ را از ابداعات این آژانس عنوان کرد و گفت: ما توضیح هر عکس را در کنار آن عکس گذاشتیم تا مخاطب درک بیشتری از فضای عکس‌هایی که می‌بیند داشته باشد. این حرکت آژانس عکس سوره موجب شد بسیاری دیگر از مراکزی که فعالیت‌های کلان عکاسی به ویژه عکاسی خبری دارند از این امکان بهره بگیرند.

**
بهنام کامرانی گرافیست و مدرس دانشگاه نیز با پیشنهاد برگزاری جشنواره گرافیک شهری از سوی حوزه هنری گفت: برگزاری جشنواره یا نمایشگاه گرافیک شهری توسط حوزه هنری می‌تواند ویترینی از آثار مطلوب در این عرصه ارایه کند و کمکی برای سامان‌دهی به گرافیک شهری باشد.
کامرانی افزود: گرافیک شهری در دو عرصه هنری و تبلیغاتی مطرح است که بخش تبلیغاتی آن بیشتر به اطلاع رسانی در مورد محصولات مختلف اختصاص دارد و بخش هنری آن به زیبا شدن شهر می‌انجامد.
این هنرمند افزود: حوزه هنری می‌تواند در بخش هنری با برپایی جشنواره و یا نمایشگاهی از آثار گرافیک شهری پیشنهادهایی برای زیبا شدن شهر ارایه کند، اما باید توجه داشت که پیش از هر چیز باید فرهنگ لازم در این عرصه در کشور ایجاد شود.
کامرانی توضیح داد: ما از بدو ورود به فرودگاه‌های چین یا ژاپن با نشانه‌های بصری که هویت فرهنگی آنها را نشان می‌دهد روبرو می‌شویم و در می‌یابیم که این مساله از رهگذر ارایه آثار هنرمندان گرافیست برجسته و کارآزموده آنها میسر شده است اما در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست