1. خانه
  2. اخبار
  3. دو نشست تخصصی عکاسی و نقاشی در نقش جهان برگزار می‌شود

دو نشست تخصصی عکاسی و نقاشی در نقش جهان برگزار می‌شود

«رد پای موسیقی در نقاشی قرن ۲۰» و « پست مدرنیسم و هنر عکاسی» عناوین دو نشست تخصصی است که در مرکز هنرپژوهی نقش جهان وابسته به فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز هنر پژوهی نقش‌ جهان وابسته به فرهنگستان هنر، نشست «ردپای موسیقی در نقاشی قرن بیستم» موضوعی است که بیژن ظلی درباره آن سخنرانی خواهد کرد.
بنابر این گزارش، «ردپای موسیقی در نقاشی قرن بیستم» به بررسی بُعدشکنی نقاشانی اشاره دارد که با یاری گرفتن از موسیقی، نقاشی خود و نقاشی قرن بیستم را متحول ساختند.
قرار است بیژن ظلی به معرفی و بررسی کوتاه بیش از ۸۰ نقاشی از هنرمندان برجسته قرن بیستم بپردازد و عناصر بنیادین موسیقی مانند ریتم، هارمونی و کنترپوان را در این نقاشی‌ها نشان دهد.
علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند از ساعت ۱۷ دوشنبه سوم تیر ماه، به مرکز هنرپژوهی نقش جهان واقع در خیابان ولی‌عصر، ضلع جنوب غربی پارک ساعی، شماره ۱۱۰۱ مراجعه کنند.
در دومین کارگاه از سلسله کارگاه‌های «پست مدرنیسم و هنر» نیز روز دوشنبه سوم تیرماه نشستی با موضوع عکاسی برپا می‌شود.
«حمید سوری» در این دوره از کارگاه به تدریس موضوعاتی همچون رابط‌ه‌ عکاسی و پست مدرنیسم، رویکردهای عکاسی پست مدرن نظیر عکاسی خود انعکاسی در نقاشی و عکاسی، بررسی گرامر عکاسی توسط عکس، از آن خود سازی،‌عکاسی مجدد، عکاسی از عکس ، عکاسی صحنه‌پردازی شده و دستکاری در عکس خواهد پرداخت.
علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست نیز می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۳ روزه یاد شده، به مرکز هنرپژوهی نقش جهان واقع در خیابان ولی‌عصر، ضلع جنوب غربی پارک ساعی، شماره ۱۱۰۱ مراجعه کنند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست