1. خانه
  2. اخبار
  3. سجادپور:عکاسی محملی مناسب برای گسترش فرهنگ حسینی است

سجادپور:عکاسی محملی مناسب برای گسترش فرهنگ حسینی است

 علیرضا سجادپور گفت: عکس و هنر عکاسی بستر و محمل بسیار مناسبی برای عمق بخشیدن به ترویج فرهنگ عاشورا و فرهنگ شهادت است.
به گزارش حیات  به نقل از روابط عمومی یادواره عکس یاران حسین (ع)، سجادپور ضمن بیان مطلب فوق افزود: فرهنگ شهادت و نهضت عاشورا در جامعه ما نهادینه شده است و از گذشته‌های دور در فرهنگ ما ریشه دوانده و وارد جان فرزندان این سرزمین شده است.
بنا بر این گزارش، وی با اشاره به اینکه در دوران معاصر کشورمان پرچمدار فرهنگ عاشورا است، خاطرنشان ساخت: فرهنگ عاشورا در دل مردم ایران جای گرفته و هرکدام از قومیت‌ها و اقشار مختلف جامعه باورهای حسینی دارند و در نقاط حساس و بزنگاه‌ها فرهنگ حسینی، فرهنگ عاشورا و فرهنگ علوی مردم نقشی به‌سزا ایفا نموده است.
سجادپور هنر عکاسی را هنر مردمی و قابل درک و فهم برای اقشار مختلف مردم و بی‌نیاز از ترجمه دانست و گفت: در برگزاری یادواره یاران حسین (ع)، کثرت آثار رسیده نشان از حضور پررنگ فرهنگ عاشورا در جامعه ما دارد و باتوجه به سرعت ارتباط گیری عکس بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
به اعتقاد این تهیه کننده سینما و تلویزیون، هنرعکاسی تا حدود زیادی مسئولیتش را نسبت به انقلاب و گسترش پیام انقلاب انجام داده و به نسبت سایر هنرها عکاسی به انقلاب ادای دین نموده است.
وی گفت: هنر عکاسی گران و هزینه‌بر است و باید کمک و حمایت کرد تاعکاسان در دنیای تصویری امروز باهنرشان فرهنگ و هنر ایران امروز را گسترش دهند اما این کار ساده‌ای نیست و نیاز به حامی دارد.
سجادپور افزود: برای گسترش و تعمیق فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی باید مهمترین و برجسته‌ترین شاخه‌های هنری از قبیل سینما، موسیقی، رمان و…. به خدمت عاشورا در بیابند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست