1. خانه
  2. اخبار
  3. سربخشیان: آثار یازدهمین دوسالانه عکس ایران، متوسط بود

سربخشیان: آثار یازدهمین دوسالانه عکس ایران، متوسط بود

حسن سربخشیان، نمایشگاه آثار یازدهمین دوسالانه عکس ایران را متوسط ارزیابی کرد.

حسن سربخشیان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره ارزیابی خود از یازدهمین دوره این دوسالانه گفت: من نمایشگاه این دوره را در یزد دیدم که به نظر من نمایشگاه متوسطی بود.
سربخشیان با اشاره به عنوان «رویکرد هنری و خلاق» در آثار ارائه شده در این دوره گفت: من معنی رویکرد هنری و خلاق را متوجه نمی‌شوم و هیچ استنباطی از آن ندارم.
این عکاس خبری،‌برگزاری همزمان دوسالانه عکس را در تهران و یزد‌، مثبت خواند و گفت: میزبانی از ۱۰۰ عکاس در یک شهرستان، ضمن تأثیر مثبت در روند برگزاری دوسالانه‌های عکس ایران، باعث ایجاد و تقویت انگیزه‌ علاقه‌مندان جوان عکاس در شهرستان‌ها نیز خواهد شد و این حرکت بسیار نویی است که امیدوارم استمرار داشته باشد.
سربخشیان در ادامه، برگزاری یازدهمین دوره دوسالانه عکس ایران را بسیار منظم خواند و گفت: از نظر اجرایی بسیار موفق و منظم عمل شد،‌اما باید مسئولین برگزاری این دوسالانه‌ها ابتدا تعریف روشنی از آن چه مورد نظرشان است به جامعه عکاسی بدهند و بعد منتظر ارائه آثار خوب باشند.
وی اضافه کرد: در این دوره، شاهد سخنان و آراء متفاوتی از سوی شورای سیاست‌گذاری و هیئت داوران آن بودیم.
سربخشیان تأکید کرد: برای برگزاری دوازدهمین دوسالانه عکس ایران باید از آغاز سال ۸۸ آغاز به کار کرد. نه این که مثل این دوره تنها در ظرف دو ماه دوسالانه را برگزار کنیم و انتظار ارائه آثار خوب را هم داشته باشیم.
وی در پایان گفت: اگر شرایط به همین منوال باشد، در دوره دوازدهم دوسالانه عکس ایران، هم هیچ اتفاق خاصی را شاهد نخواهیم بود.
یازدهمین دوسالانه عکس ایران به صورت غیر رقابتی، با موضوع آزاد و با رویکرد هنری و خلاق به طور همزمان در مؤسسه فرهنگی هنری صبا در تهران و یزد برپاست.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست