1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. سردبیر مجله رشد نوجوان: جشنواره عکس رشد به قوام ملی خود رسیده است

سردبیر مجله رشد نوجوان: جشنواره عکس رشد به قوام ملی خود رسیده است

سردبیر مجله رشد نوجوان گفت: جشنواره عکس رشد به قوام ملی خود رسیده و کمتر عکاس حرفه‌ای را می‌توان نام برد که جشنواره عکس رشد را نشناسد یا عکسی از او در این نمایشگاه بر دیوار نرفته باشد.
 نمایشگاه هفتمین جشنواره عکس رشد با نمایش ۲۹۲ عکس از ۱۳۶ عکاس از ۱۱ الی ۱۸ مهرماه سال جاری میهمان موسسه فرهنگی هنری صبا خواهد شد.

«حبیب یوسف‌زاده» ـ سردبیر مجله رشد نوجوان ـ درباره تاثیری که برگزاری جشنواره عکس رشد می‌تواند بر فضای آموزشی کشور داشته باشد گفت: هرچند برگزاری شش دوره جشنواره عکس رشد تاثیر بسیار زیادی در فضای آموزشی کشور داشته است، اما باید دانست که انجام کارهای فرهنگی و پاسخ گرفتن از آن نیازمند گذر زمان است.

وی گفت: نمی‌توان از یک جشنواره فرهنگی و هنری انتظار داشت تا حرکتی عظیم در حوزه فرهنگی و آموزشی کشور ایجاد کند، بلکه این مهم مستلزم گذر زمان است. کار فرهنگی نیازمند اعمال صبر و حوصله بسیار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بسیار اتفاق افتاده که از عکس‌های به نمایش درآمده در جشنواره رشد برای القا مفاهیم مورد نظر در مجلات رشد استفاده شده و شاهد تاثیر شگرف آن بر مخاطب بوده‌ایم.»

سردبیر مجله رشد نوجوان با تاکید بر آنکه تاثیر یک عکس می تواند بیش از نوشتن هزاران خط مطلب در خصوص یک موضوع باشد، گفت: «عکس رسانه‌ای‌ است که مخاطب با ان ارتباط مستقیم برقرار می‌کند و تاثیر آن در یک لحظه می‌تواند تمام حس عکاس را برای بیان هدف خود به مخاطب انتقال دهد. این در حالی است که با هزاران نوشته و مقاله نمی‌توان چنین تاثیری در مخاطب گذاشت.»

به گفته وی، عکاسان جشنواره رشد همواره در بخش آزاد بسیار درخشان عمل می‌کنند و ایده‌ها و نقطه نظراتی را به تصویر می‌کشند که جای تامل بسیار دارد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
سومین جشنواره عکس فیروزه در تبریز برگزار خواهد شد
پسین
برگزیدگان دومین جشنواره عکس نماز و نیایش

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست