1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. سعید عامری: سعی جشنواره عکس معدن جلب نظر عکاسان است

سعید عامری: سعی جشنواره عکس معدن جلب نظر عکاسان است

متن فراخوان جشنواره ملی عکس معدن ایران در دو بخش “مستند” و “خلاقانه” در رسانه های عمومی و تخصصی انتشار پیدا کرد تا با حضور جامعه عکاسان کشور شاهد یک رویداد چشم‌گیر و تعیین‌کننده باشیم.

سعید عامری/ عکاس ایرانیرویدادی که اشراف دارد موضوعی غیرقابل دسترس را به عنوان محوریت نگاه و سوژه برگزیده تا بتواند قشر وسیعی و طیف بزرگی از جامعه عکاسان ایرانی را با فاصله ای که تا این موضوع دارد آشناتر کند و اسباب تامین اهداف و چشم انداز کنونی و فردای این جشنواره عکس و عکاسی را رقم بزند و جمعیت عکاسان استان های کشور را با این جریان هرچه همراه‌تر کرده و نزدیک کند و با صرف مبلغی معادل هشتصدمیلیون ریال/۸۰میلیون تومان سعی کرده تا قدردان نگاه اندیشمند عکاسان شاخص ایران به عرصه های متفاوتی از معادن ایرانی باشد.

بخش مستند که به صورت “تک عکس” و “مجموعه انتشار” یافت تا عکاسان این حوزه با نگاه “عمیق” خود روایتگر معدنکاری ایران باشند.

“مجموعه عکس” می تواند راوی دقیق‌تری از اتفاقات معادن کشور باشد.

با این رویکرد «سعی برگزارکننده جشنواره عکس معدن جلب نظر و نگاه عکاسان است» و بدیهی است بدنبال رسیدن مجموعه هایی با محوریت ” اهداف هشتگانه و محور های اصلی جشنواره” در متن فراخوان نخستین جشنواره عکس معدن هست که بتوان گوشه ای از روند کار معادن کشور را در چرخه تولید شاهد بود:

  • چشم انداز معادن ایران در سال ۲۰۳۰
  • توسعه پایدار در معادن
  • چالش های پیش روی توسعه معادن
  • سرمایه گذاری در توسعه معادن ایران
  • فنآوری های نوین و تکنولوژی در معادن ایران
  • معادن و توسعه توریسم و گردشگری معدنی
  • معادن و مسئولیت اجتماعی
  • معارضین محلی در معادن

پوستر فراخوان اولین جشنواره ملی عکس معدن
مجموعه عکس از آن جهت برای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره عکاسی مهم است که آنچه از نگاه عکاس در معادن کشور رخ می دهد به نمایش درآید.بخش دیگری که در فراخوان جشنواره ملی عکس معدن به عنوان خلاقانه انتشار یافته به دنبال نگاه متفاوت عکاسان است که با تکنیک فوتو مونتاژ یا عکس های دستکاری شده بتوانیم دست هنرمند را در این بخش برای تولید محتوا باز بگذاریم تا روایت خود را با ذهن خلاق خود برای تولید عکس به نمایش بگذارد.

از این جهت سعی برگزارکننده بر آن است تا با برخورد و عملکردی اصولی و حرفه ای و عکاسانه، رضایت خاطر چند سویه عکاسان و مخاطب و برگزارکننده را تامین کرده، و حتی متن و محتوای فراخوان در بخشی مستندگونه دست عکاس را با لحاظ توضیحات ارایه شده در انتخاب و ارایه اثر کاملا! باز گذاشته است.

لازم به یادآوری است که محورهای انتشار یافته در فراخوان جشنواره عکس معدن رویکرد کلی را مثل تمامی جشنواره ها مشخص کرده است. اما این جشنواره دست عکاسان برای ارائه نگاهی گویاتر، عمیق‌تر نیز باز گذاشته و محدودیتی غیرعکاسانه ایجاد نکرده است.

امید است بتوانیم با سعی و دقت و همتی در خور به اهداف اولیه و تعریف شده در فراخوان اولین جشنواره ملی عکس معدن دست یابیم و با رویکردی پیشرو در فراخوان دوره های آینده حوزه های هنری بیشتری را به این جشنواره مثل بخش‌هایی نظیر: “فیلم کوتاه” و “فیلم مستند” اضافه کنیم.

دبیر اولین جشنواره عکس معدن
سعید عامری

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
چهارمین کارگاه « شب عکس تئاتر » برگزار می شود
پسین
ویژه نامه عکاسی نشریه فصلنامه قلب شهر منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست