1. خانه
  2. اخبار
  3. سیستم نورپردازی برای چاپ عکس دیجیتال در کشور تولید شد

سیستم نورپردازی برای چاپ عکس دیجیتال در کشور تولید شد

محققان کشورمان در پارک فناوری اصفهان موفق به طراحی و تولید سیستم نورپردازی برای چاپ عکس دیجیتال با استفاده از تکنولوژیهای DMD و LCD و lcos شدند. این سیستم برای چاپ عکس دیجیتال است ولی در سیستمهای آنالوگ نیز قابل استفاده خواهد بود.

مهندس مجید نامداریان مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: در این طرح موفق به طراحی و ساخت سیستم نورپردازی ۴ و ۸ مگا پیکسل شدیم.
وی افزود: این سیستم برای چاپ عکس دیجیتال است و در عین حال قادر است با تبدیل دستگاههای آنالوگ به دیجیتال با کمترین هزینه و بدون تغییر در سیستم های آنالوگ قابل استفاده باشد. این امکان از طریق نصب نرم افزار آن ایجاد شده است.
نامداریان با تاکید بر اینکه در این سیستم تولید نگاتیو حذف شده است، اضافه کرد: این دستگاه قابل نصب بر روی پروسسورهای آنالوگ موجود در بازار که در اختیار لابراتورارها است، خواهد بود.
مجری طرح به عملکرد این سیستم اشاره کرد و اظهار داشت: این سیستم در سه مرحله نورهای قرمز، سبز و آبی را با نسبتهای مورد نیاز منعکس و می تواند عکس را در کلیه فرمتها چون jpg و غیره چاپ کند.
وی کیفیت و سرعت بالا را از ویژگیهای این سیستم ذکر کرد و ادامه داد: این سیستم برخلاف سیستمهای لیزری که تصویر را به صورت پیکسل چاپ می کند به صورت ماتریسی تمام پیکسلها را به صورت یک مجموعه بر روی کاغذ منتقل می کند.
نامداریان با بیان اینک دانش فنی ساخت این سیستم در اختیار آمریکا، فرانسه، آلمان و ژاپن است، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده محصول تولید شده در ایران ۳ تا ۵/۳ میلیون تومان است این در حالی است که قیمت مشابه این سیستم حدود ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان برآورد می شود.
مجری طرح از صنعتی کردن این فناوری خبر داد و افزود: قرار است ۳ محصول تولید شده شامل دستگاه چاپ دیجیتال 4 مگاپیکسل، ۸ مگا پیکسل و دستگاه چاپ عکس خانگی تولید شود. 
به گفته مجری طرح چاپگرهای عکس خانگی با استفاده از فناوریهای LCD و DMD و LCOS قادر است عکسهایی با کیفیت بالا ارائه کنند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست