1. خانه
  2. اخبار
  3. سیستم جدید مایکروسافت برای جستجوی روی وب از طریق عکس

سیستم جدید مایکروسافت برای جستجوی روی وب از طریق عکس

مایکروسافت سیستم جدیدی را روی موتور جستجوی جدید خود راه اندازی کرده است که علاوه بر کلمات کلیدی از طریق عکس نیز جستجو می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایکروسافت که از ماه ژوئن موتور جستجوی جدیدی با عنوان "بیگ" را عرضه کرد اکنون قصد دارد علاوه بر رقابت جدی با گوگل، عادات جستجوگران وب را نیز تغییر دهد.

به همین منظور سرویس جدیدی را بر روی جستجوگر "بینگ" قرار داده است که به کاربران اجازه می دهد از طریق تصاویر روی شبکه جستجو کنند.

برپایه تحقیقات غول نرم افزاری دنیا، کاربرانی که از طریق تصاویر جستجوهای خود را انجام می دهند ۲۰ درصد سریعتر از کسانی که تنها با متن جستجو می کنند به نتایج دلخواه می رسند.

این سرویس جدید مایکروسافت "جستجوی دیداری" (visual search) نام دارد. با وارد شدن به صفحه اصلی موتور جستجوی بینگ تصاویری مشاهده می شود که هر کدام از آنها با یک جستجوی ویژه مرتبط است. در حال حاضر تنها ۵۰ عکس وارد این سیستم شده است.

برای مثال با کلیک بر روی تصویر "آی- فن" کاربر می تواند به تمام اطلاعات، اخبار و تمام برنامه های جانبی این تلفن همراه هوشمند دسترسی یابد.

براساس گزارش پی سی وورد، تازه ترین اطلاعات موسسه تحقیقاتی Net Application  نشان می دهد که جستجوگر جدید مایکروسافت در آمریکا ۱۰ درصد و در سطح جهانی ۵/۳ درصد از بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد.

۸۴ درصد ازجستجوها در سطح جهانی در اختیار گوگل است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست