1. خانه
  2. اخبار
  3. سی ‌و دومین کتابخانه خراسان‌جنوبی افتتاح شد

سی ‌و دومین کتابخانه خراسان‌جنوبی افتتاح شد

کتابخانه مشارکتی – تخصصی دکتر رفیعی از سوی اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان میراث فرهنگی خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی ظهر سه شنبه در افتتاح سی و دومین کتابخانه خراسان جنوبی تصریح کرد:پیش ‌بینی می ‌شود تعداد کتابخانه های سطح استان تا پایان سال به ۳۴ باب افزایش یابد.

محمد مطهری فر با بیان اینکه سرانه استاندارد کتاب در کشور ۵۷ جلد است،اظهار داشت: این سرانه در استان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۲ جلد است.

وی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی از نظر کتابخانه در جایگاه بیست و هفتم کشور قرار دارد، گفت: در صورت عدم توجه مسئولان ممکن است این جایگاه تنزل یابد.

مطهری فر از پیشنهاد ۱۴۰ میلیارد ریالی در سفر سوم هیئت دولت خبر داد و گفت: با اختصاص این اعتبار، کتابخانه‌ مرکزی استان تاسیس و به استاندارد کشوری نزدیک می‌شود.

وی افزود: طرح گسترش کتابخانه فردوس با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شده است و کتابخانه‌ های روستاهای بندان و چهار فرسخ نهبندان نیز در سال آینده افتتاح می‌ شود.

مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بیان داشت: با افتتاح کتابخانه مشارکتی و عمومی قاین در دو ماه آینده هزار و ۵۰۰ مترمربع‌ به فضای کتابخانه ‌‌ای این شهرستان اضافه می ‌‌شود.

وی همچنین از افتتاح کتابخانه بخش قهستان درمیان با ۳۲۰ مترمربع فضا و هزار و ۵۰۰ جلد کتاب خبر داد.

مطهری ‌فر یادآور شد: تا دهه ‌فجر سال آینده آمار کتابهای استان با توجه به تجهیزات جدید و دیجیتالی شدن کتابخانه‌ها به ۳۲۰ هزار جلد کتاب افزایش می ‌یابد.

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: کتابهای موجود در این کتابخانه هزار و ۵۱۵ جلد در زمینه های تخصصی باستان شناسی، معماری، تاریخ، جغرافیا، ادبیات و علوم قرآنی است.

اسدالله محمد‌پور بیان کرد: همچنین تعداد زیادی عکس و اسناد قدیمی مربوط به بیرجند قدیم و پژوهشهای انجام شده به عنوان مرجع مورد استفاده پژوهشگران و دانشجویان قدیم در این کتابخانه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه‌ داد: جمع آوری کتب و اسناد کتابخانه مشارکتی تخصصی دکتر رفیعی از سال ۸۵ توسط پایگاه بافت تاریخی بیرجند آغاز شده است.

 
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست