1. خانه
  2. اخبار
  3. صارمی: هنرمندان باید بتوانند از درمان رایگان برخوردار باشند

صارمی: هنرمندان باید بتوانند از درمان رایگان برخوردار باشند

علیرضا کریمی صارمی گفت: هنرمندان و عکاسان کشورمان باید در زمان بیماری و ناتوانی بتوانند از امکانات بهداشتی و درمانی رایگان برخوردار باشند.

علیرضا کریمی‌صارمی از عکاسان پیشکسوت کشورمان در گفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره درگذشت ابوطالب امام و ضرورت توجه به هنرمندان بیمار گفت: ابوطالب امام یکی از عکاسان نامی و با اخلاق جامعه عکاسی ایران بود که متأسفانه از دست رفت اما آثار ارزشمندی را برای تاریخ عکاسی ایران به یادگار گذاشت که از آن جمله کتاب «رویشی در سپیده» است. این کتاب عکس‌هایی از خرمشهر در زمان جنگ و بعد از آن است که به شکل مقایسه‌ای در کنار هم قرار گرفته است و برگی بر تاریخ پرافتخار هشت سال دفاع مقدس ما افزود و این یکی از افتخارات ابوطالب امام محسوب می‌شود.
کریمی صارمی با اشاره به ضرورت توجه به این گونه هنرمندان بیمار گفت: جامعه عکاسی ایران عزیزانی را از دست می‌دهد که برای فرهنگ و هنر و تاریخ مملکت خود زحمات بسیاری کشیدند از جمله ابوطالب امام که سال‌ها روی ویلچیر زندگی کرد. همسر با وفای ایشان در تمامی شرایط با همدلی کارهایش را انجام داد و عاشقانه با او زندگی کرد اما متاسفانه هیچ متولی خاصی برای حمایت از هنرمندان در این مواقع سخت مثل بیماری وجود ندارد.
وی تصریح کرد: اگر کمک‌هایی هم از سوی برخی نهادها صورت می‌گیرد، به صورت مقطعی است و کافی نیست چرا که به طور مثال هزینه نگهداری هر ماه حسین پرتوی عکاس پیشکسوت و ارزشمند دوران انقلاب و دفاع مقدس، چندین میلیون تومان است و نمی‌دانیم این هزینه از کجا تامین می‌شود و خانواده او چه می‌کنند.
صارمی تأکید کرد: وزارت ارشاد و یا هر سازمان دیگری که متولی فرهنگ و هنر کشور است باید طرحی را ارائه کنند و به فکر هنرمندانی باشند که عمرشان را صرف ارزش‌ها و فرهنگ و هنر مملکت کردند و اکنون حمایت از آن‌ها یک وظیفه است، یک وظیفه شرعی و عرفی.
وی همچنین پیشنهاد کرد که انجمن عکاسان ایران طرحی را را به منظور حمایت از هنرمندان و به خصوص عکاسان آماده و تقدیم دولت و مجموعه فرهنگی کشور کند.
این عکاس کشورمان همچنین درباره صندوق حمایت از هنرمندان هم گفت:‌ چندان در جریان کار این صندوق نیستم اما به نظر می‌رسد این صندوق تنها به هنرمندان وام می‌دهد،‌ولی این دوای درد نیست، چرا که کسی مثل پرتوی که روزانه باید آمپول ۴۰۰ هزار تومانی او تأمین شود،‌چگونه می‌تواند وام مختصری بگیرد، و چگونه باید این وام پرداخت شود.
وی تصریح کرد: باید بین وزارت ارشاد و وزارت بهداشت و درمان و دیگر سازمان های مختلف اجماعی صورت بگیرد و قانونی را تصویب کنند که هنرمندان بیماری بتوانند از امکان مداوای رایگان استفاده کنند و یا هزینه‌های بهداشتی و درمانی آن‌ها رایگان باشد و یا حداقل بخش مؤثری از آن پرداخت شود.
ابوطالب امام عکاس پیشکسوت دوران دفاع مقدس، صبح امروز بر اثر بیماری «ام. اس» که چندین سال با آن دست وپنجه نرم کرده بود، درگذشت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست