1. خانه
  2. اخبار
  3. ضیافت افطار انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس

ضیافت افطار انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس

 

عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بار دیگر گرد هم آمدند تا مثل سالهای گذشته در ضیافت افطاری، پذیرای هنرمندان عکاس کشور باشند.

سیف ا.. صمدیان، عباس ملکی، فخرالدین فخرالدینی، اسماعیل عباسی، محمد ستاری، محمد صیاد، محسن شاندیز، جاسم غضبانپور، محمد مهدی رحیمیان،بهرام محمدی فرد، سعید صادقی، علی فریدونی، سیدعباس میر هاشمی، مهدی منعم، مریم زندی،امیر علی جوادیان ، عربعلی هاشمی و بسیاری دیگر از هنرمندان عکاس خالق ماندگارترین عکسهای انقلاب ودفاع مقدس از جمله میهمانان این ضیافت بودند.

این مراسم همزمان با سالروزمیلاد کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد و عکاسان بعد از صرف افطار گزارشی از روند فعالیت های انجام شده در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس توسط سرپرست این انجمن شنیدند.

در این گزارش محمد حسین حیدری از چاپ کتاب های خروش لاجوردی و هشتمین جلد مجموعه جنگ تحمیلی با عنوان خرمشهر یاد کرد و کتاب شهدای جنگ تحمیلی را موضوع جلد بعدی این مجموعه دانست و بازگشت آزادگان را از جمله پروژه های در دست برنامه ریزی این انجمن دانست.

در ادامه این مراسمافشین شاهرودی به ارایه گزارشی از وضعیت بیماری عکاس هنرمند حسین پرتوی پرداخت و با اظهار تاسف ازعدم رسیدگی شایسته ای از سوی مسئولین نسبت به وضعیت این هنرمند متعهد و انقلابی _ که با هنرعکاسی خود الگوی تمام عیاری از خدمت صادقانه به انقلاب و ارزشهای آن را عینیت داد_ از جمیع عکاسان جامعه عکاسی دعوت نمود تا به پاس قدردانی ازاین هنرمند، با تحویل یک قطعه عکس، اسباب برگزاری نمایشگاه عکسی را به نام و نفع حسین پرتوی رقم بزنند.

ایشان درهمین راستا ازشکل گیری جلسه ای با شرکت تمامی کسانی که دغدغه این عکاس ارزشمند را دارند و از تشکیل اولین جلسه این گروه در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس خبر داد.

شاهرودی در انتهای کلام خود تمامی مسئولین و هنرمندان را مخاطب خود قرار داد ویادآور شد:
از یاد نبریم که "پرتوی" به واسطه ایمان قلبی به امام و بهرمندی از قدرت عکس، با ثبت واقعه بیعت همافران با حضرت امام "ره" در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷، کمر نظام شاهنشاهی را شکسته و باعث بلوغ زود هنگام انقلاب گردید و حضور امروز ما مدیون یک عکس دیروز این عکاس است و متاسفانه امروز در مسیر درمان این مرد با اخلاق ،آنگونه که شایسته این عکاس و آثار انقلابی اوست،حرکتی اساسی صورت نگرفته است.

پس از آن انتخاب ۱۲ نفر از حاضرین توسط پیشکسوتان حاضر در مجلس بخش بعدی برنامه قرار گرفت و اسامی منتخبین برای شرکت در مراسم احیاء شب قدر همراه با یک نفر به مشهد مقدس و حریم امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام بدین شرح در آمد:

حسین چنعانی، محسن راستانی، مرتضی شعبانی، فرخ طاهرخانی، سیدعلی هل اتایی،امیر رستمی، یونس ذاکری، میر حسین فاطمی، سیاوش حبیب الهی، کمال الدین شاهرخ، منوچر قلمچی و سر کار خانم محبوبه پلنگی.

در انتهای مراسم عکاسان پس از صرف شام مشغول به گپ و گفتگو بودند و مجلس در فضایی صمیمانه پایان پذیرفت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست