1. خانه
  2. اخبار
  3. عضویت در نماشگاه عکس «خانواده ایرانی» با شناسنامه ایرانی برای عموم آزاد است

عضویت در نماشگاه عکس «خانواده ایرانی» با شناسنامه ایرانی برای عموم آزاد است

محسن راستانی درخصوص نمایشگاه های آینده خود گفت: نمایشگاه عکاسی بزرگی با عنوان "خانواده ایرانی" را در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهم کرد که عضویت در این پروژه (نمایشگاه عکاسی) با داشتن شناسنامه ایرانی انجام می شود و برای عموم مردم در تمام نقاط کشور آزاد است .
 

محسن راستانی در گفت و گو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، گفت: نمایشگاه خانواده ایرانی که حدود ۱۰ سال روی آن کار کردم و اولین قسمت آن در سال ۱۳۷۳ در گالری سیحون توسط کیارستمی گشایش یافت . قسمت تکمیلی آن در مهر و آبان سال جاری در تمام سالن های خانه هنرمندان ایران با ابعاد بزرگ به نمایش درخواهد آمد.
وی در ادامه افزود: نمایشگاه عکس "خانواده ایرانی" که یک پروژه ملی است را در خارج از کشور نیز برپا خواهم کرد ولی علاقمندم قبل از نمایش در هر کشوری، در ایران در معرض دید علاقمندان قرار گیرد زیرا از طریق عکاسی از ظاهر آنها تغییرات اجتماعی و پیامدهای اجتماعی را بررسی کرده ام.
راستانی در تشریح تقسیم بندی گروه های مردم اظهار داشت: من در عکاسی تقسیم بندی هایی را با توجه به گروه های اجتماعی، سنی، قومی، مذهبی، اجتماعی مناطق و انجام داده ام که گروه های اجتماعی این پروژه شامل روحانیون، کارگران، معلمان، نظامیان، وکیلان، کارمندان دولت، متخصصین، دریانوردان، پزشکان، معماران، کشاورزان، هنرمندان، نویسندگان، عشایر و روستائیان و درویشان است و گروه های سنی آن سالخوردگان، دختران و پسران، زنان و مردان، جوانان و نوجوانان قرار دارند ودر تقسیم بندی گروه های قومی عرب ها، کردها، لرها، ترکمن ها، بلوچ ها هستند و گروه های اجتماعی مناطق را شمالی ها، جنوبی ها، خراسانی ها، شیرازی ها، یزدی ها، کرمانی ها، اصفهانی ها، سمنانی ها و کاشانی ها و گروه های مذهبی این پروژه را اقلیت سنی، ارامنه، آشوریان، زرتشتیان و …تشکیل داده اند.
این هنرمند عکاس در مورد عملکرد چند ساله خود در این پروژه بیان کرد: تا به حال این پروژه را با بضاعت اندک خود پیش برده ام ولی درحال حاضر توانایی ادامه را ندارم و متاسفانه هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی حاضر به حمایت از این فعالیت نیست و من فکر می کنم برای حمایت از این پروژه به یک بلوغ در مدیریت فرهنگی نیاز داریم و تمام نگرانی من در حال حاضر از این است که با مرگ من این فعالیت و پروژه ملی نیز دفن شود.
راستانی در پایان گفت: باید در نظر داشت که این نمایشگاه تجلیل از خانواده قدیمی بشری است که قدمت بسیار زیادی دارد وخانواده ای سرشار از فرهنگ و تمدن است و من سعی کردم عکاسی تا با دراین پروژه تجدید میثاقی برای این خانواده بزرگ بوجود آورم زیرا با وجود متفرق بودن این خانواده در خارج یا داخل، این خانواده در عکس های من به وحدت می رسند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست