1. خانه
  2. اخبار
  3. عـکاسی طــــنز به دنبال مخاطب و عکاس

عـکاسی طــــنز به دنبال مخاطب و عکاس

عـکاسی طــــنز به دنبال مخاطب و عکاس

سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی
۱۳۹۰/۰۵/۲۱
۰۸-۱۲-۲۰۱۱
۱۰:۵۷:۳۰
۹۰۰۵-۱۲۹۱۱: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – اهواز
سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی

به اعتقاد یک عکاس، عکاسی طنز برای عکاسان خیلی شناخته شده نیست.

نوید ریحانی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: در عکاسی بسیاری از ژانرهای تخصصی را نداریم چه برسد به عکاسی طنز. زمانی که بر میزان جدیت موضوع عکاسی طنز، بحث وجود دارد پرداختن به آن از سوی عکاسان خیلی اتفاق نمی‌افتد.

 

وی افزود: عکاسی طنز، امری بسیار اتفاقی است. زیرا آدم‌های خلاق در نتیجه داشتن ذهنی طناز، کارها و عکس‌های آن‌ها بی آن که هدف اولیه آن‌ها طنز باشد، به سوی ثبت تصاویر طنز‌آمیز می‌روند.

 

او خاطرنشان کرد: خیلی نشنیده‌ام که در کشور عکاسی طنز کار شود. شاید برخی معتقد به ارایه کارهایی باشند که رگه‌هایی از طنز در آن‌ها موجود است که باز این امر شاید نشات گرفته از روحیه خود عکاسی است.

این عکاس توضیح داد: وجود ژانر مشخصی به نام عکاسی طنز به گوشم نرسیده است. در حقیقت عکاسی طنز موضوعی بوده که باید درخواست کننده و به نوعی مخاطب داشته باشد تا به آن پرداخته شود که ندارد.

ریحانی ادامه داد: باید جایگاهی برای استفاده و ارایه عکس‌های طنز عکاسان همانند مجلات، سایت‌ها و غیره وجود داشته باشد. در صورت تحقق چنین امری عکاسان به ثبت و ارایه‌ کارهای طنز گرایش پیدا کرده و مخاطبان به سوی آن‌ها جذب خواهند شد.

 

او یادآور شد: شاید اگر عکاسان بتوانند با همکاری یکدیگر سایتی برای ارایه کارهای طنز خود کنار هم تشکیل دهند باعث گرایش و تشویق بیشتر آن‌ها به ارایه چنین عکس‌های شود.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست