1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. احسان کمالی: عکاس موفق دنبال تالیف نو از عاشورا است

احسان کمالی: عکاس موفق دنبال تالیف نو از عاشورا است

در گفت و گو با داور بخش عکس مطرح شد:
رنگ مفاهیم دینی در قاب نگاه عکاسان

«احسان کمالی» داور بخش عکس سوگواره ملی هنری عاشورا از ضرورت مطالعه  برای رسیدن به نگاه عمیق در عکاسی سخن گفت و مفاهیم دینی در قاب عکاسان سوگواره را پر رنگ ارزیابی کرد.

به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک به نقل از روابط عمومی و ستاد خبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به نقل از ستاد خبری  نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا،  «احسان کمالی» داور بخش عکس این  سوگواره  به ارزیابی آثار رسیده به این رویداد پرداخت و با اشاره به این که در بخش تک عکس شاهد آثار قابل قبولی بودیم، تصریح کرد: در بخش مجموعه عکس نیز بسیاری از عکس ها از تعاریف و استانداردهای ملی و بین‌المللی فاصله زیادی داشتند.

«کمالی» با اشاره به این که عکاسی تنها هنر نیست، بلکه رسانه است، در خصوص پر رنگ بودن بعد رسانه ای عکاسی در آثار رسیده سخن گفت که توانسته بود مفاهیم دینی را از پنجره این رسانه به تصویر بکشد و به مخاطب عرضه کند.

او که کارنامه درخشانی در عرصه عکاسی دارد، روایت تنوع گسترده ای از آیین های مختلف از نقاط مختلف ایران در قالب فرهنگ عاشورایی را نشان از بعد رسانه ای عکاسی دانست.
«احسان کمالی» همچنین ارتقا عکاسی استان را از مزیت های این رویداد هنری بیان کرد.

پوستر اختتامیه سوگواره ملی عکس عاشورا

او که تاکنون جشنواره های ملی و بین المللی حضوری پر رنگ داشته است، در بخش دیگری از سخنانش از  ضرورت مطالعه در خلق آثار گفت و افزود:  با توجه به اینکه عاشورا و آیین های از این دست سال هاست تکرار می شود، لذا در عرصه عکاسی لازم است تا با مطالعه و تفکر نگاه وسیع تر و عمیق تری نسبت به ماجرا رقم بخورد.
«کمالی» ادامه داد: از این منظر در بخش تک عکس آثار خوبی را در این رویداد شاهد بودیم اما در مجموعه عکس مطالعه و تفکری وجود نداشت تا بتوان نگاه جامع تری به روایت های به تصویر کشیده داشت.
وی خاطر نشان کرد: کسانی موفق هستند که به دنبال تالیف های نو باشند؛ تالیف هایی که تاکنون از واقعه عاشورا روایت نشده است.

گفتنی است،نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا  در خراسان شمالی در بخش های اجرای تعزیه، عکس عاشورا، طراحی کتیبه و پرچم و طراحی لباس عاشورا تا نوزدهم ماه  جاری  میزبان علاقه مندان است.
——————————————
دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک مستقر در پایتخت کشور به عنوان حامی رسانه‌ای سوگواره ملی هنری عکس عاشورا، دوشادوش عوامل دبیرخانه روند برگزاری و سعی عوامل این سوگواره را در قالب اخبار و اطلاعیه ها و گزارش ها برای جامعه عکاسی کشور تنظیم کرده و در سایر صفحه های شبکه اجتماعی این رسانه@Chiilick منتشر می‌نماید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
گفت وگو با داریوش محمدخانی پیرامون پروژه «هایریم» در عکاسی
پسین
فراخوان جشنواره ملی عکس دانش سنتی محیط‌زیست

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست