1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکاس رویترز موفق به ثبت عکس «مادران داغدار» شد

در چنین روزی عکاس رویترز موفق به ثبت عکس «مادران داغدار» شد

#در_چنین_روزی مصادف با ۲۰ ماه دسامبر سال ۲۰۰۲ میلادی، عکس برتر ورلدپرس فتو از «مادران داغدار» توسط «کارلوس باریا» آرژانتینی به ثبت رسید.
«کارلوس باریا» متولد و اهل کشور آرژانتین است و سابقه چندین سال کار و فعالیت موفق به عنوان عکاس در خبرگزاری رویترز را دارد که در آنجا مشغول به کار عکاسی خبری می باشد و از جمله موفقیت‌های عکاسی‌اش موفقیت وی در سال ۲۰۰۲ است که منجر به ثبت عکس «مادران داغدار» شد. 
مادری در میدان اصلی بوینس‌آیرس چشمانش را با دست، برای محافظت در مقابل گازهای اشک‌آور پوشانده است. این عکس در مرکز شهر بوینس‌آیرس، پایتخت آرژانتین در ۲۰ دسامبر ۲۰۰۱ توسط کارلوس باریا/ Carlos Barria عکاس خبری رویترز گرفته شده است.

این تظاهرات توسط مادرانی سازماندهی شده بود که عزیزانشان در دوران حکومت ژنرالها در کشور آرژانتین در طی سال‌های گذشته، ناپدید شده بودند و برای یافتن آنها دست به دعا برداشته بودند.
علاوه بر آنها، تعداد زیادی از معترضین نیز که مشکلات اقتصادی آن زمان آرژانتین، باعث کاهش درآمد بسیاری‌شان شده بود، در این راهپیمایی حضور یافتند.
بسیاری از این افراد که درآمد کافی برای خرید غذا نداشتند به فروشگاهها هجوم بردند و آنها را غارت کردند که باعث به خشونت کشیده شدن تظاهرات و برخورد پلیس شد و سپس پیرو آن وضعیت اضطراری در آرژانتین اعلام گشت که باعث استعفای مقام رئیس‌جمهور «فرناندو دیلاروا» در روز بعد از این اعلام شد.
کارلوس باریا عکاس آرژانتینی برنده جایزه پولیتزر که در خبرگزاری رویترز نیز فعالیت می‌کند به خاطر این عکس در بخش خبرهای عمومی سال ۲۰۰۲ برنده عنوان عکس برتر و جایزه رتبه نخست مسابقه عکس مطبوعاتی جهان/ World press photo شد.
ترجمه و تنظیم: سیدمهدی طباطبایی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
یادداشت مسعود ریاحی بر عکسی از پروژه عکاسی «تاریخ معاصر، کرونا»
پسین
نمایشگاه عکس «گزیده ای از نقش برجسته های ایران» در تهران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست