1. خانه
  2. اخبار
  3. عکاس برجسته تئاتر: عکاسی تئاتر بخشی از جریان زنده تئاتر است

عکاس برجسته تئاتر: عکاسی تئاتر بخشی از جریان زنده تئاتر است

خبرگزاری فارس: عکاس برجسته تئاتر کشور گفت: عکاسی تئاتر بخشی از جریان زنده تئاتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا معطریان صبح امروز در نشست تخصصی "عکس تئاتر " مشهد که با حضور عکاسان و علاقمندان این رشته در حوزه هنری خراسان رضوی برگزارشد، اظهار داشت: عکاسی تئاتر در سال ۸۴ زمانی که به دلیل مشکلات اقتصادی در تئاتر مواجه شد، انتخاب کردم و تاکنون همه شاخه‌ها را در عکاسی تجربه کرده‌ام.
این عکاس برجسته کشور گفت: اگر از تئاتر شناخت داشته باشید، در جریان زنده با شاترهای متعدد عکس در زمان اجرای تئاتر برای تماشاگران و بازیگران تئاتر مزاحمت ایجاد نمی‌کنید.
وی افزود: عکاسی تئاتر این است که در سالن تئاتر دیده نشوید و با مهارت بیشتر در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسید.
معطریان اظهار داشت: دقت نظر و زاویه دید عکاس از لنز دوربین و دنبال کردن اخبار اجتماعی از جمله مسائلی است که عکاس باید نسبت به آن اشراف داشته باشد.
وی گفت: هنرمند اگر خودخواه نباشد و روی عقیده‌اش ثابت قدم نماند، پدیده‌ای را خلق نمی‌کند، زیرا اصرار بر عقیده جریان هنری را به وجود می‌آورد.
عکاس برجسته تئاتر گفت: قواعد کلاسیک در هر رشته هنری فقط برای آغاز راه است و جریان‌سازی هنرمند زمانی است که خلاف مسیر جامعه‌اش برای جریان‌سازی حرکت کند.
معطریان درباره تفاوت و شباهت‌های عکاسی تئاتر و سینما خطاب به حاضران گفت: عکاسی تئاتر و سینما بسیار به یکدیگر نزدیک است، اما مفاهیم متفاوتی در هر کدام وجود دارد.
وی افزود: از جمله اینکه در عکاسی سینما، ستاره را نباید از بین ببرید و ستاره در اوج صلابت و زیبایی باشد و در لحظه‌ای که کارگردان می‌گوید صدا رفت همزمان با رفت کارگردان شاتر بزنید، در غیر این صورت لحظه از دست رفته است.
عکاس مطرح تئاتر کشور گفت: در عکاسی تئاتر، عکس همان چیزی است که در دکور صحنه و در اجرای زنده اتفاق می‌افتد، پس باید بهترین لحظه را بدون مزاحمت برای دیگران تشخیص دهیم و عکس بگیریم.
انتهای پیام/صا۲۰

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست