1. خانه
  2. اخبار
  3. عکسی متفاوت از بحران اقتصادی در آمریکا

عکسی متفاوت از بحران اقتصادی در آمریکا

پنجاه و دومین جایزه جهانی ورد پرس فوتو عکسی متفاوت از بحران اقتصادی در آمریکا را به عنوان عکس برگزیده سال ۲۰۰۸ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا» جایزه جهانی ورد پرس فوتو، برگزیدگان بخش‌های مختلف خود را اعلام کرد. در میان عکس‌های برگزیده شده، عکسی از عکاس آمریکایی مجله تایم «آنتونی سوایو» با محوریت بحران اقتصادی در آمریکا به عنوان عکس سال ۲۰۰۸ از جانب هیئت داوران این جایزه به عنوان عکس سال انتخاب شده است.
این عکس که به گفته عکاس آن با دوربین آنالوگ Leica و فیلم سیاه و سفید کداک TRI-X گرفته شده است نشان دهنده افسر کلانتری ایالت اوهایو آمریکا است که در حال بازرسی یکی از خانه‌های رهن شده توسط ساکنین آن ایالت است که به دلیل بحران‌ اقتصادی و نپرداختن وام آن در حال تخلیه شدن کامل هستند.
آنتونی سوایو درباره ثبت این عکس می‌گوید که سه روز به شهر کلیولند در ایالت اوهایو سفر کرده است اما پس از بازگشت، مجله تایم از او می‌خواهد که وقت بیشتری را برای این پروژه صرف کند. در نتیجه وی دو روز دیگر را شبانه روز با یکی از افسران کلانتری کلیولند می‌گذراند تا موفق به ثبت این عکس می‌شود.
وی درباره حضور خود در کلیولند می گوید که از صبح تا نیمه شب در آنجا کار می‌کرده است و هر لحظه با یک فاجعه انسانی مواجه می‌شده است. او این مجموعه عکس را «مرا تکان داد، تا اعماق وجودم» نام نهاده است.
این عکاس برگزیده در ادامه بارها با تاکید بر اینکه صحنه‌هایی که او در آن روزها در کلیولند مشاهده کرده است همه او را به یاد واقعه طوفان کاترینا می‌انداخته است ادامه می‌دهد: من بسیار علاقه‌مند بودم تا مجموعه عکس‌ها در مجله چاپ شود تا همه آن را ببینند اما این عکس‌ها هیچ‌گاه در آمریکا چاپ نشدند و تنها در چند مجله اروپایی به چاپ رسیدند.
عکاس برگزیده سال در ادامه با اشاره اینکه عکاسان مستند اجتماعی بسیار علاقه‌مند به انجام پروژه با محوریت آسیب‌های انسانی بحران اقتصادی هستند می‌گوید: من و دیگر عکاسان مستند اجتماعی با مشکل انعطاف پذیری روزنامه‌ها و مجلات آمریکایی برای گرفتن پشتیبان مالی مواجه هستیم.
آنتونی سوایو متولد ایالت ایلینویز آمریکا و تحصیل کرده در دانشگاه صنعتی روچستر است و تا به حال موفق به دریافت جایزه پولیتزر و ورد پرس فوتو شده است.
انتهای پیام/ش

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست