1. خانه
  2. اخبار
  3. عوامل نمایش «نام همه ی مصلوبان عیسی است» متشکریم!

عوامل نمایش «نام همه ی مصلوبان عیسی است» متشکریم!

چندی است برگزاری نمایش های صحنه ای تمایل عکاسان حرفه ای و جوان را به خود جلب نموده است و در این راستا تلاش ناکام عکاسان جوان در حضور و عکاسی از این نمایش ها قصه ی جدیدی نیست که نیاز به شرح مفصلی داشته باشد.

اما از دیگر سو امکان عکاسی و ایجاد شرایط حضور و عکاسی تنها در این محیط ها – اغلب – به پشتوانه ارتباط ها است و بس.
گرچه نقش انجمن هایی چون انجمن عکاسان تئاتر را هم می بایست در این تنگنا موثر دانست، ولی وجود این مشکل در نوع نگاه، تفکر، برخورد، پذرش و پشتیبانی از حضور عکاسان در نمایش ها و اجراهای صحنه ای همچنان نکته ای است که بسیاری از علاقه مندان جوان را به سرخوردگی و بسیاری از زحمات عوامل صحنه را نیز بعضا با ثبت های غیرحرفه ای به نیستی بعد از اجرا می کشاند.

پوستر نمایش «نام همه ی مصلوبان عیسی است» ایوب آقاخانیامید که همنشینی و درک ضرورت حضور عکاس برای گردانندگان نمایش یک ضرورت شناخته شده و تلاش های تشکیلاتی انجمن ها و صدور معرفی نامه ها، یک امکان وسیع را برای حضور علاقه مندان جوان به عکاسی از تئاتر، بی هیچ گزینشی رقم بزند.
البته بهانه نقل این مطالب تنها حضور و پذیرش صحیح عوامل نمایشی بود که این روزها تا نیمه شهریور ماه جاری در محل تماشاخانه ایرانشهر در حال اجرا است.
عکاس جوانی که پس از ابراز تمایل به حضور و عکاسی پذیرفته شده و از شرایط مهیایی که در دیگر نمایش ها برای او و دوربین اش دریغ شده بود، برای دفتر رسانه ” پایگاه عکس چیلیک ” (Chiilick.com) گفت و خواستار بیان این حرکت صحیح شد تا بلکه دیگر عوامل نیز بی هیچ بهانه تراشی، باور کنند که می شود و می توانند بر خلاف عادات سخیف! عکاس را محترمانه بپذیرند و با او همکاری کنند.

” فاطمه حسینی لاهیجی ” در بخشی از کلام خود اظهار داشت: محدودیت ها مدت ها بود که اجازه نداده بود برای عکاسی از تئاتر اقدام کنم تا اینکه پوستر نمایش ” نام همه ی مصلوبان عیسی ا است ” را دیدم و به تماشاخانه ایرانشهر رفتم و با یکی از عوامل طرح موضوع کردم. ایشان نه تنها مانع نشد که یک نوبت اجرا را برای حضور و مشاهده و اجرای دومی را برای عکاسی ام هماهنگ کرد و …

پایگاه عکس چیلیک ” به عنوان رسانه ای در کنار دیگر رسانه های عکاسی در کشور، این حرکت فرهنگی و مبادی آداب را قدر دانسته و امیدوار است این دست نگاه ها و این گونه قدرشناسی ها تداوم و گسترش یابد.

نمایش ” نام همه ی مصلوبان عیسی است ” به نویسندگی و کارگردانی: ایوب آقاخانی، طراحی صحنه: سیامک احصایی با بازی: ایوب آقاخانی، بهرام ابراهیمی، کیوان خانبگی، امیرعلی دانایی، حبیب دهقان نسب، بهرام سروری نژاد، مرجان شیرمحمدی، سام کبودوند، ناهید مسلمی، وحید نفر و خیام وقارکاشانی هر روز ساعت ۱۹ تا نیمه شهریور ماه در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر در حال اجرا است.
بهروز افخمی مشاور کارگردان را در این نمایش برعهده دارد و مدیریت روابط عمومی و تدارکات را مارال دوستی و سجاد دلیری عهده دارند.
آموزشگاه هنرهای نمایشی باران، مدیریت تولید و مجری طرح این نمایش است.
از کارهای پیشین گروه تئاتر پوشه می توان عناوین اجراهایی چون: فولدر۴، کسوف، باجه تلفن، مسافران، مصاحبه، کودک مدفون، زمین مقدس و … نام برد و در آینده نیز قرار است شاهد اجراهایی با عنوان های ” شمعدانی ها ” و ” زنانی که به بزها خیره شدند! ” باشیم.

عوامل نمایش « نام همه ی مصلوبان عیسی ا است » متشکریم!
عوامل نمایش « نام همه ی مصلوبان عیسی ا است » متشکریم!
عوامل نمایش « نام همه ی مصلوبان عیسی ا است » متشکریم!
عوامل نمایش « نام همه ی مصلوبان عیسی ا است » متشکریم!
عوامل نمایش « نام همه ی مصلوبان عیسی ا است » متشکریم!
عوامل نمایش « نام همه ی مصلوبان عیسی ا است » متشکریم!
عوامل نمایش « نام همه ی مصلوبان عیسی ا است » متشکریم!

عکس ها از: فاطمه حسینی لاهیجی

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
با هنگامه گلستان، ۱۲سال بعد از کاوه:از یک‌کلمه حرف هم نمی‌گذشت
پسین
نمایشگاه محمدحسن میرزا در موزه عکسخانه شهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست