1. خانه
  2. اخبار
  3. عکاسان مطبوعاتی بیش از مشکلات حقوقی با مشکلات فرهنگی جامعه مواجه هستند

عکاسان مطبوعاتی بیش از مشکلات حقوقی با مشکلات فرهنگی جامعه مواجه هستند

کارگاه “بررسی مسایل حقوقی عکاسی مطبوعاتی” برگزار شد و مشکلات حقوقی و فرهنگی عکاسان مطبوعاتی مورد بررسی قرار گرفت .
به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعات این کارگاه با همت کمیته آموزشی انجمن , در محل خانه هنرمندان و با حضور عکاسان خبرگزاری های داخلی و خارجی و دبیران عکس مطبوعات برگزار شد.
در این کارگاه ، حقوق عکاسان مطبوعات در مواجهه با موضوعاتی چون حریم خصوصی و حق عکاسی در اماکن عمومی و خصوصی بررسی شد.
کامبیز نوروزی حقوقدان در این جلسه گفت: بر اساس حق جریان آزاد اطلاعات و حق کسب خبر, خبرنگار و عکاس خبری می تواند از هر چیزی که ارزش خبری دارد عکس و خبر تهیه کند. همه دیوارها برای خبرنگار و عکاس مطبوعاتی, شیشه ای است مگر اسناد محرمانه و طبقه بندی شده, پایگاه های نظامی و امنیتی, مکان های سری و حریم خصوصی افراد.

وی در مورد مشکلات عکاسان خبری در پوشش اخبار و اتفاقات عمومی گفت: بر اساس قانون کسی نمی تواند دوربین عکاس را که جزو اموال شخصی محسوب می شود, بدون دلیل موجه قانونی توقیف کند و طبق ماده پنجم قانون مطبوعات ممانعت از کسب خبر و عکاسی در مکان های غیر ممنوع, جرم محسوب می شود و قابل پی گیری است.
در این نشست عکاسان نیز تجربیات و مشکلات صنفی خود را در حین کار و در مواجهه با مردم و یا نیروهای انتظامی به بحث گذاشتند. کامبیز نوروزی در این مورد معتقد است که این مشکلات در جامعه بیش از آن که حقوقی باشد, فرهنگی است و هر جامعه ای برای حل مشکلات فرهنگی  خود نیاز به تحولات تدریجی دارد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست