1. خانه
  2. اخبار
  3. عکاسی به روش ساده از حشرات _ قسمت اول

عکاسی به روش ساده از حشرات _ قسمت اول

 

این پست در سه بخش تقدیم حضورتان خواهد شد.

عکس روبرو را یک بار ببینید.
فکر می کنید آن را چه کسی به ثبت رسانده است؟
مطمئنا خواهید گفت یک عکاس حرفه ای! باید بگویم اشتباه می کنید.

این عکس متعلق است به Badzioch، یک عکاس آماتور که فقط خواسته است و با کمترین امکانات توانسته است.
حال ببینیم چگونه می توان عکاسی از حشرات را تجربه کرد.

قدم اول:
اندکی درباره حشره
اگر شما اندکی درباره رفتار سوژه تان بدانید عکاسی برایتان راحت تر خواهد بود.
به عنوان قدم اول بهترین کار آن است که شما درباره محیط زیست و عکاسی از حشرات اطلاعات مفیدی کسب کنید. در ضمن این مطالعه شما با الگوهای رفتاری سوژه تان آشنا خواهید شد: مثلا زنبورهای عسل در یک سطح فقط به سراغ گل هایی که در یک امتداد مستقیم تک افتاده اند خواهند رفت.
کافی است کنار یک ستون چوبی یا تزئینی بایستید تا سوژه به سراغتان بیاید

.
* هیچگاه یک زنبور به تنهایی پرواز نمی کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که میلیون ها حشره در اطراف ما زندگی می کنند اگر به محیط اطرافتان دقت کنید شاهد بخش کوچکی از آنها خواهید بود.

* صبر کلید موفقیت شماست. سعی نکنید برای حشرات مانند کودکان مزاحمتی ایجاد کنید. اگر سریع عکس نگیرید آنها به نقطه ای دیگر پرواز خواهند کرد. اما می توانید با صبر طول مدت نشست آنها را در نزدیکی خود بیشتر نمایید.

* بسیاری از حشرات به دی اکسید کربن حساس هستند، آنها نزدیک بینی تان پرواز می کنند. اگر مستقیما رو به آنها نفس بکشید از پیش تان خواهند رفت. با این حال زنبورها می توانند نفس شما را فریز کنند. اگر دوست دارید که روی بینی تان یک زنبور بنشیند این نکته را آزمایش کنید!

* در اوایل روز و تاریک روشن هوا بهترین زمان عکس گرفتن از حشرات است. زیرا به علت سردی هوا دمای بدن آنها کاهش می یابد. در اواخر تابستان زنبورها بیشتر از زمستان برای تهیه غذا از گیاهان پرواز می کنند. این به آن معنی است که در چنین زمان هایی شما بهتر می توانید از حشرات عکس بگیرید زیرا قدرت پرواز کمتری دارند.

* کمی از خصایص رفتاری حشرات بیاموزید و در محلی که زندگی می کنید دقت کنید تا دریابید که چه گروه های جمعیتی از حشرات در محدوده جغرافیایی شما زیست می کنند.

* مواظب باشید! بسیاری از حشرات و عنکبوت برای شما خطرناک و یا حتی کشنده می باشند. اگر به حشره ناشناخته ای برخوردید بهتر است از خیر عکاسی از حشره مزبور بگذرید یا راه دیگری را که خطر کمتری دارد برگزینید.

 

فرشتـه جعفـری

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست