1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس بافته های جاوید رمضانی در گالری هما

عکس بافته های جاوید رمضانی در گالری هما

نمایشگاهی از جلوه های فکری جاوید رمضانی با عنوان عکس بافته ها در نگارخانه هما به نمایش در می آید.
این مجموعه که همراه با زیرنویس بوده، در قالب ۱۸ قطعه تابلو با حاشیه هایی از بافته های سنتی زنان خطه شمالی و جنوب کشور همراه  است و  با محتوای عکس های تاریخی پس از جنگ جهانی دوم گردآوری شده و عصر امروز – جمعه ۹ اسفند ماه – افتتاح می شود.

جاوید رمضانی بافته های گلدوزی و برودری زنان ایران را محتوایی روایی می خواند که دختران، زندگی خود را برای آینده شان روایت می کردند.
جاوید رمضانی متولد سال ۱۳۴۳ تهران است و فارغ التحصیل رشته مرمت نقاشی از دانشگاه هنر می باشد و هم اکنون در دانشگاه شهید رجایی به تدریس اشتغال دارد.
رمضانی در موسسه توسعه هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اسلامی و همچنین در انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی نیز عضویت دارد و عکس بافته ها ششمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند به شمار می آید.
لازم به ذکر است که این هنرمند نمایشگاههایی با عنوان: باران می بارد در نگارخانه برگ، باید در نگارخانه باران، رویاهای یک جنین در نگارخانه ۷ ثمر، بازخوانی و رونویسی هر کدام مستقل در گالری دی برگزار نموده است.

در متن دعوت به نمایشگاه این هنرمند آمده است: جاوید رمضانی هر تجربه ای را به یک مقابله مبدل می کند . آزمونهایی که سوابق هنری رمضانی هستند. شاید به همین دلیل حاصل زندگی هنری اش را بیشتر تجربیاتش می داند تا محصولات مصنوع!
اینبار نیز پس از تجربه بازخوانی ، شاهد دوره ای هستیم با عنوان عکس بافته ها.
در این مجموعه، عکسها و بافته ها هر کدام روایت مستقلی هستند، اما رمضانی آنها را خود خوانی کرده است.

عکسهایی از ادوار مهم تاریخ صد ساله به روایت مردم عادی. خوانش جاوید هر چند در بسیاری وجوه طعمی تاریخی دارد ، اما عکس بافته ها بیش از آنکه ما را به نوستالژی تاریخی ارجاع دهند، در شاکله ای عاطفی پذیرفته می شوند.
خصلتی که او را از دیگر نمونه های مشابه اش متمایز می کند.
این نمایشگاه از امروز جمعه ۹ اسفند ۱۳۸۷ افتتاح شده و تا روز ۲۰ اسفند ماه جاری همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ مهیای دیدار هنرمندان و علاقه مندان می باشد.
  نگارخانه هما در تهران، خیابان ولیعصر"عج"، بعد از بزرگراه نیایش، خیابان رحیمی، شماره ۵۰ واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست