1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارش تصویری
  4. عکس هایی از نمایش « طعم گس مرگ »

عکس هایی از نمایش « طعم گس مرگ »

نمایش « طعم گس مرگ » به کارگردانی سعید سالمی و تهیه کنندگی علی مردانی در تماشاخانه استاد پرویز فنی زاده در دی ماه و بهمن ماه سال جاری در ساعت ۱۹ بر روی صحنه در جریان است.
در این نمایش که مسئولیت تصویربرداری و عکاسی آن بر عهده « رامین زمین پیما » است ، عکس هایی از مجموعه آثار ثبت شده ایشان به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک رسید تا مورد معرفی مخاطبین و کاربران قرار گیرد .

نمایش طعم گس مرگ یک تریلوژی است که موضوع اصلی آن درباره مرگ است اما نوع شیوه اجرایی این نمایش تقریبا قصد دارد که در فضای مدرن و کاملا رءالیستی نمایش را اجرا ببرد حتی اپیزود ابتدایی که یک افسانه است ولی سعی شده که رگه های رءالیستی در آن حفظ شود. وجود ویدءو آرت در این نمایش و ساختن فضایی دیگر قدرت تجسم مخاطب خود را به چالش بکشد…
اپیزود ها نه به طور مستقیم که البته ارتباط های ظریفی را و البته به طور غیر مستقیم باهم دارند…

در بروشور نمایش و در بخشی از تشرح این نمایشنامه آمده است:
نمایشنامه توسط کورش شمس نوشته شده که چند سال پیش این نمایش در اصفهان به اجرای عمومی در آمده است….این نمایشنامه سعی دارد با رویکردی کاملا اجتماعی و جهانی نسبت به مرگ فضای قصه گونه ای را هم به تصویر بکشد که در این مناسبات رفتاری و اخلاقی حماقت های بی مورد و یا پافشاری بر سر موضوعی که هدف شخصیت این نمایش است باعث به وجود آمدن تقدیری است که به صورت مرگ بر سر راه آنها قرار میگیرد.
زندگی و مرگ دو خط پر رنگ هستی و جلوه بود و نبود آدمیان هستند . چون افتخار و شکست چون عشق و جدایی …بایسته تر آنست که هر لحظه ای از این مسیر خلقت را بر داستانی گره زنیم تا لمس حضور خودمان در گستره هستی بر خودمان بیشتر آشکار شود .
مرگ که حس غریبی است همزاد همیشه ماست با ماست و گاه سر شوخی با همه آرزوها و آمال ما دارد. طعمش گس و حسش شوخ است، اما هر چه هست ،هست.
یادمان باشد قصه آدمیان هر گوشه این کره خاک که باشد در یک چیز باهم مشترک است ، تولد و مرگ… مرگی که شاید طعم گس ناشناخته ای دارد…

در این نمایش بازیگرانی چون: طه محمدی ، مهرآسا صمدی ، مرضیه اکبرنژاد ، محمدرضا اکبرزاده ، مجتبی قلی زاده ، امیرحسین سیر ، سعید سالمی و مهدی علینژاد به ایفای نقش می پردازند .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
عکاسان میهمان کارگران شرکت تعاونی ها
پسین
دیدار از عکس های راه یافته به جشنواره عکس تعاون در اردبیل

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست