1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس های « ایروینگ پن » در بالاترین قیمت فروخته شد

عکس های « ایروینگ پن » در بالاترین قیمت فروخته شد

 

آثار عکاس هنرمند، ایروینگ پنIrving Penn – به قیمت بسیار مناسب فروخته شد و این سوال را در ذهن همه متبادر کرد که چرا با اتمام دوره حیات یک عکاس، قیمت آثار هنری و یا آثار آنان با مرگشان ترقی می کند؟

اروینگ پن، Irving Penn، فروش عکس، Christie´s i New York

چندی پیش " پایگاه عکس چیلیک " در خبری فوری از درگذشت عکاس نامی و شهیر عرصه بین الملل، ایروینگ پن خبر داد و با گذشت قریب به چند هفته ای از درج این خبر، مطلع شدیم که ۱۴ قطعه عکس از مجموعه عکس های ایروینگ پن – Irving Penn – در یکی از حراجی های بزرگ شهر نیویورک با مبلغی قابل توجه به فروش رسید.

در ارتباط با فروش آثار این هنرمند، اتفاقی چشمگیر در نیویورک رخ داده است، به طوری که عکس های ایروینگ پن – Irving Penn – در روز ۹ اکتبر سال جاری میلادی و تنها یک روز قبل از مرگ او در سن۹۲ سالگی در یک بازار حراج عکس، با ارتقای قیمتی بی سابقه مواجه گشت.

تمامی آثار و از جمله  ۱۴ قطعه عکسی که در این حراجی به فروش رفته است توسط Christie´s i New York خریداری شده است و این بدین معنی است که قیمت این تصاویر خیلی بیشتر از برآوردی است که در تابستان گذشته بر روی این آثار توسط نماینده این حراج انجام گرفته و به فروش رفته است. به عنوان مثال عکس "Chimney Sweep, London, 1950" با مبلغی بالغ بر ۷۲۱۰۰ دلار به فروش رسید و تنها این عکس با یک مقایسه ساده ۱۵۰۰۰ دلار ترقی قیمت داشته است.

۱۴ قطعه عکس این عکاس در آخرین روز زندگی اش، در مجموع به قیمت ۴۹۲۸۵۰ دلار توسط Christie´s خریداری شده است.

با رویداد این ارتقای قیمت، باز هم برای همه سوالی مطرح شد که چرا پایان دوران زندگی یک هنرمند، بر قیمت آثار وی تاثیرگذار است؟

خبر: سعید سعیدی

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست