1. خانه
  2. اخبار
  3. فراخوان دومین مسابقه عکاسی از « سفره‌ هفت سین »

فراخوان دومین مسابقه عکاسی از « سفره‌ هفت سین »

همگان باور دارند که آیین سفره نشینی در فرهنگ ایرانی اسلامی قالبی معرفتی، الهی داشته که در مناسبت های گوناگون تقویمی، گستردن آن نزد مردمان ایران زمین دارای شان و جایگاهی ویژه بوده است.
در این میان از جمله مناسبت های رایج و دارای جایگاه " نوروز " است.
گستردن سفره ای با محتوا و چیدمانی مخصوص خود که " هفت سین " نام دارد و با گستردن آن قبل از زمان تحویل سال تا پس از آن برای صاحب سفره معنای اعتقادی خاصی را پشتیبانی می کند که همراه با ذکر و نیایش و آیین های خاص این سفره است.
دبیرخانه دائمی " مسابقه سفره‌های ایرانی، اسلامی " مستقر در پایگاه فراگیر لقمه در نظر دارد دومین دوره از سلسله مسابقه های سفره های ایرانی، اسلامی را در راستای اهداف فرهنگی خود با عنوان " عکاسی از سفره هفت سین " برگزار نماید.
برگزارکننده با تکیه بر آداب و رسوم رایج از تمامی عکاسان و علاقمندان دعوت می‌کند با شرکت در این مسابقه، لحظه هایی را در قالب عکس نمایان کنند تا به واسطه رسانه عکس، گامی موثر در بازنمایی زیبایی های فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی، برداریم.

موضوع مسابقه:
این مسابقه با نگاهی وسیع به موضوع " سفره هفت سین " در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس و تنها با تاکید بر عکس محور بودن آثار برگزار می شود.
توصیه می شود محوریت آیین ها و رسوم غذایی در تدارک " سفره پر برکت هفت سین " اعم از: تهیه، خرید، بازار، برخورد و نگرش اقوام ایرانی، آرایش سفره، نقش اعضای خانواده در تزیین این سفره، تکریم جایگاه پدر و مادر، نگاه های ویژه به حاشیه های این سفره، احترام به حریم سفره و … مد نظر شرکت کنندگان قرار گیرد.

دبیر مسابقه: محمد صالح حجت الاسلامی

هیات انتخاب و داوری عکس ها:
محمدمهدی رحیمیان، اسماعیل عباسی، مژگان طریقی

حامی رسانه ای:
با توجه به هماهنگی های انجام شده " پایگاه عکس چیلیک " مسئولیت اطلاع رسانی اخبار دبیرخانه و فعالیت های گام به گام این مسابقه را به عنوان رسانه حامی بر عهده خواهد داشت. از این رو تمامی شرکت کنندگان از طریق این رسانه، مرحله به مرحله از روند پیشبرد امور دبیرخانه و فعالیت های آن آگاه خواهند شد.

گاه شمار مسابقه:
آخرین مهلت ارسال عکس: ۱۵ اردی بهشت ماه سال ۱۳۸۹
ارزیابی و داوری: سه هفته پس از اتمام مهلت ارسال عکس
اطلاع رسانی: ۲۴ ساعت پس از جلسه داوری
برگزاری نمایشگاه: خرداد ماه ۱۳۸۹
آیین اختتامیه: متعاقبا اعلام خواهد شد

جوایز برگزیدگان:
نفر اول: لوح تقدیر و یادمان نمایشگاه به همراه شش میلیون ریال جایزه نقدی
نفر دوم: لوح تقدیر و یادمان نمایشگاه به همراه پنج میلیون ریال جایزه نقدی
نفر سوم: لوح تقدیر و یادمان نمایشگاه به همراه چهار میلیون ریال جایزه نقدی

تعداد آثار ارسالی:
هر متقاضی می تواند حداکثر با ۵ قطعه عکس در بخش تک عکس و با ۳ تا ۵ عکس در بخش مجموعه به صورت سیاه و سفید یا رنگی در قالب های آنالوگ یا دیجیتال شرکت کند.

آیین نامه شرکت در مسابقه:
۱-برگزارکننده به منظور احترام به سایر شرکت کنندگان هیچ زمانی را برای تمدید مهلت دریافت عکس در نظر نخواهد گرفت.
۲- شرکت در این مسابقه هزینه ای در برنداشته و برگزارکننده از تمامی عکاسان و علاقمندان برای حضور در این حرکت عکاسانه دعوت می کند.
۳- برگزارکننده در تعیین و اعطای رتبه در هر دو بخش " تک عکس و مجموعه عکس " تمایزی قائل نمی باشد.
۴- عکس های ارسالی می تواند به صورت تک رنگ، سیاه و سفید و رنگی و در قالب های آنالوگ و دیجیتال برای ارسال به دبیرخانه انتخاب شوند.
۵- گروه ارزیابی و داوری حداکثر ۵۰ قطعه عکس را برای نمایشگاه و چاپ در کتاب انتخاب می کنند که به تمامی عکسهایی که در نمایشگاه پذیرفته شده باشند گواهی شرکت و مبلغ پانصد هزار ریال(۵۰۰۰۰تومان) به عنوان حق التصویر تعلق خواهد گرفت.
۶- برگزارکننده با توجه به اصل پویایی و پیشرفت و همچنین احترام به عکاس و مخاطب از پذیرش عکس هایی که در سایر مسابقه ها دارای رتبه بوده و یا جایزه ای را کسب کرده باشند، معذور است. ملاک تشخیص در این اصل، برگزارکننده و گروه داوران می باشند.
۷- هر متقاضی می تواند به صورت مستقل با ارسال حداکثر ۵ قطعه عکس در بخش تک عکس و با حداکثر ۵ قطعه عکس در بخش مجموعه عکس، شرکت کند.
۸- عکس های ارسالی تنها در اندازه ای که ضلع یکی از ابعاد عکس ۳۰ سانتیمتر باشد، قابل پذیرش می باشند(مثلا: ۲۰ در۳۰- ۲۴ در ۳۰- ۳۰ در ۴۰).
۹- آثار رسیده تنها به شرط همراهی با نسخه مطلوب جهت ارزیابی و داوری توسط دبیرخانه قابل پذیرش است. برگزارکننده تصاویر اسلاید را نیز شامل همین ضابطه می داند.
۱۰- متقاضیان ‌بایستی عکس‌های (اسلاید، نگاتیو، فایل) خود را در اندازه های تعیین شده با کیفیت مطلوب بصورت لوح فشرده – سی دی – به همراه یک نسخه چاپ مناسب در اندازه های ذکر شده مطابق با نسخه اصلی (سیاه سفید و رنگی)، ارسال نمایند.
۱۱- به منظور مشارکت متقاضی در انجام امور دبیرخانه ای، خواهشمند است آثار خود را درون پوشه ای با نام خود قرار داده و در لوح فشرده – سی دی – رایت نموده و به دبیرخانه ارسال و یا تحویل نمایید.
۱۲- عکس‌های دیجیتال و یا اسکن شده می‌بایست در ابعاد مناسب جهت چاپ در نسخه نمایشگاهی(۲۰ در ۳۰) و با فرمتJPG و با رزولوشن ۳۰۰dpi ارسال شود.
۱۳- عکس‌های ارسالی ‌بایستی بر روی لوح فشرده (سی دی) با اندازه های اصلی با کیفیت ۳۰۰ dpi و با فرمت jpg ارسال شوند
۱۴- برگزارکننده تنها ویرایشی را بر روی عکس می پذیرد که سندیت عکس را از بین نبرد، البته تنظیم نور و کنتراست و اصلاح رنگ قابل پذیرش است. ویرایش هایی به وسیله ابزارها و نرم افزارها که منجر به اتلاق عنوان دخل و تصرف باشد عکس را از دور مسابقه خارج خواهد کرد.
۱۵- نامگذاری فایل عکس های ارسالی بایستی با حروف و اعداد انگلیسی انجام شود.
برای نامگذاری فایل ها ابتدا نام خانوادگی ثبت شود. سپس با قرار دادن نقطه عدد عکس ارسالی و بعد از خط فاصله تعداد آثار ارسالی ثبت شده و سپس با درج نقطه شماره همراه عکاس تایپ شود. (مثال
:Rahimi.1-5.09123208842 و Rahimi.2-5.09123208842)
به این صورت نام فایل دربرگیرنده نام خانوادگی عکاس، تعداد عکس ارسالی، ترتیب ارسال و نمایش عکس و شماره همراه عکاس می باشد.

۱۶- لوح های فشرده آثاری که مورد پذیرش داوران قرار نگرفته باشند پس از برگزاری مسابقه معدوم خواهند شد. این در حالی است که تصاویر چاپ شده ارسالی تنها به مدت دو ماه تقویمی(۶۰ روز) پس از آیین اختتامییه در دفتر " پایگاه عکس چیلیک " جهت مراجعه و دریافت عکاسان و شرکت کنندگان نگهداری می شود. برگزارکننده پس از این موعدهیچ مسئولیتی در قبال حفظ و نگهداری آثار نخواهد داشت.
۱۷- برگزار کننده ضمن به کاربردن نهایت کوشش خود در حفظ و نگهداری عکس‌ها هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب را نمی‌پذیرد، خواهشمند است در بسته‌بندی و ارسال آثار نهایت دقت را صرف کنید.
۱۸- دبیرخانه مسابقه به طور قطع آثار دریافتی پس از مهلت اعلام شده را نخواهد پذیرفت.
۱۹- عکس‌های دریافتی که فاقد " فرم تکمیل شده شرکت در مسابقه " باشند، پذیرفته نخواهند شد.
۲۰- ستاد برگزاری، ارسال کننده را مالک عکس می‌شناسد اما در صورت تشخیص خلاف این نکته، برگزارکننده تمامی امتیازهای متعلقه را سلب و عکس مربوطه را از دور مسابقه حذف خواهد کرد.
۲۱- برگزارکننده مجاز است تا از عکس های منتخب گروه داوران در امور مربوط به تبلیغات دبیرخانه، نمایشگاه و چاپ کتاب با ذکر نام عکاس استفاده نماید.
۲۲- تمامی متقاضیان شرکت در مسابقه که در خارج از کشور سکونت دارند می توانند با ارسال فایل مقادیر خواسته شده به نشانی (ایمیل) الکترونیکی:  Info@chiilick.com در این رقابت شرکت نمایند. اطمینان از دریافت آثار ارسالی توسط دبیرخانه بر عهده  متقاضی است.
۲۳- ارسال آثار به منزله قبول آیین نامه شرکت در مسابقه و تایید مالکیت عکس‌ها است.
۲۴- تصمیم گیری در مورد مسایل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده است.

توصیه می شود متقاضیان ساکن تهران، عکس های خود را به شکل حضوری به دبیرخانه مسابقه " عکاسی از سفره هفت سین " واقع در دفتر مرکزی " پایگاه عکس چیلیک " تحویل داده و گواهی تحویل عکس را دریافت نمایند.

نشانی دبیرخانه جهت مراجعه حضوری:
تهران، ضلع شمالی میدان هفت تیر، ابتدای خیابان مفتح شمالی، شماره ۳۱۹، واحد پنج
نشانی جهت ارسال آثار:
تهران، صندوق پستی:۴۶۸۴-۱۵۸۷۵

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره های: ۷۷۶۰۷۷۷۵ – ۷۷۵۱۴۹۵۵ در تهران و شماره های همراه:  09123208842-   09196459679 و ۰۹۳۶۷۸۳۲۸۹۶  تماس حاصل نموده و یا با نشانی info@chiilick.com مکاتبه نمایید.

 

دریافت فرم فراخوان

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست