1. خانه
  2. اخبار
  3. فروش آثار عکاسان ایرانی از ۲۰ آبان ماه در تهران آغاز می شود

فروش آثار عکاسان ایرانی از ۲۰ آبان ماه در تهران آغاز می شود

نمایشگاه فروش آثار بیش از ۲۹۰ عکاس ایرانی (اکسپوی عکس ایران) از ۲۰ آبان ماه در موسسه فرهنگی و هنری "صبا" آغاز می شود. این نمایشگاه تا اول آذر ماه پذیرای علاقه مندان است.   

 

نمایشگاه فروش آثار بیش از ۲۹۰ عکاس ایرانی (اکسپوی عکس ایران) از ۲۰ آبان ماه در موسسه فرهنگی و هنری "صبا" آغاز می شود. این نمایشگاه تا اول آذر ماه پذیرای علاقه مندان است.   
 
"محسن زارع"، مدیر عامل موسسه صبا، روز شنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، یادآور شد که این نمایشگاه روز دوشنبه همزمان با ولادت امام رضا (ع ) فعالیت خود را آغاز می کند و یکی از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه تقویت و رونق بخشی به روند اقتصاد هنر در ایران و حمایت از هنرمندان برای ایجاد جریانی تازه در اهمیت هنر در چرخه تولید و توسعه ملی است.
 
مدیر عامل موسسه صبا، در مورد آثار ارایه شده در این نمایشگاه، افزود: در میان شرکت کنندگان، نام بسیاری از پیشکسوتان عکاسی، در کنار نام آوران سینمای ایران به چشم می‌خورد که از جمله می‌توان به نام‌هایی چون نیکول فریدنی، فرهود حقی، حسین پرتوی، سعید صادقی، محمد فرنود، کاوه گلستان، مریم زندی، سیف‌ا… صمدیان، آلفرد یعقوب‌زاده، علی قلم‌سیاه، عباس کیارستمی، نصرالله کسرائیان، محمود کلاری، داریوش کیانی، رضا کیانیان، محمد کوچک‌پور ودیگر هنرمندان اشاره کرد .
زارع، در مورد قیمت آثار ارایه شده در نمایشگاه، گفت: با برپایی چند میزگرد تخصصی، با حضور کارشناسان، تلاش شده است که اولا آثار سطح پایین از حضور در این نمایشگاه خارج شود و ثانیا قیمتها متعادل شود و متناسب با قدرت خرید در داخل کشور باشد.
مدیرعامل صبا، همچنین از برپایی حراج آثار عکس که خریداران زیادی دارد، در روزهای پایانی نمایشگاه خبر داد و گفت که این موسسه درصدد برپایی نمایشگاه فروش آثار خوشنویسی هنرمندان ایرانی نیز هست و در نمایشگاه فروش آثار هنری که مربوط به همه آثار موجود در هنرهای تجسمی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را در بهمن ماه برگزار می کند، شرکت می کند.
همچنین "علیرضا کیا" مدیر اجرایی این نمایشگاه، در مورد چگونگی فروش آثار در این اکسپو توضیح داد: در این نمایشگاه، سعی شده است که تمامی قوانین بین المللی حاکم بر اکسپو ها رعایت شود و بر این اساس، هر عکاس می تواند تا چهار بار اثر خود را در اندازه های (سایزهای) مختلف به فروش برساند، که نسخه پنجم متعلق به عکاس است.
کیا، افزود : در این نمایشگاه، آثاری که تاکنون از سوی هنرمند فروخته نشده اند و با کمتر از چهار بار فروخته شده اند، به معرض فروش گذاشته می شوند.
وی همچنین از بررسی بازارهای هدف برای فروش آثار این نمایشگاه خبر داد و گفت: تاکنون با سازمان ها، نهادها و مراکز دولتی و برخی از مجموعه داران هنری رایزنی شده است و حتی با برخی از خریداران آثار هنری در خارج از کشور نیز برای شرکت در این اکسپو مکاتبه شده است که منتظر هستیم در این نمایشگاه شرکت کنند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست