1. خانه
  2. اخبار
  3. فواد نجف زاده در اثر سکته قلبی درگذشت

فواد نجف زاده در اثر سکته قلبی درگذشت

در کمال تاسف و تاثر مطلع شدیم فواد نجف زاده عکاس فیلم و فیلمبردار مجرب کشورمان شب گذشته، ۱۶ مهرماه جاری پس از طی یک دوره بیماری قلبی، در اثر سکته قلبی درگذشت.
فواد نجف زاده متولد سال ۱۳۳۱ در تهران و دانش آموخته رشته فیلمبرداری از دانشگاه هنر بوده و کار عکاسی فیلم را در سازمان تلویزیون از سال ۱۳۵۵ آغاز کرد.

فواد نجف زاده در اثر سکته قلبی درگذشت

این هنرمند در ادامه زندگی حرفه ای خود تدریس در رشته های عکاسی و فیلمبرداری را نیز در برنامه های خود وارد کرد و در زمینه ترجمه کتاب هایی چون: کار فیلمبردار سینما، تکنیک نورپردازی در تلویزیون (همراه با حمید احمدی لاری) و راهنمای نظریه و نقادی فیلم برای تماشاگران نیز آثار ارزشمندی را از خود بر جای گذاشت.
عکاسی از فیلم های: بازی تمام شد به کارگردانی مهدی صباغ زاده در سال ۱۳۶۸ نخستین کار حرفه ای ایشان شد و در طول سالهای زندگی خود در ساخت فیلم‌های: چون ابر در بهاران، رنو تهران ۲۹، علی و غول جنگل، مجنون، جیب برها به بهشت نمی روند، راه و بیراه،‌ جنگ نفتکش‌ها ،تحفه‌ هند، سالهای بی قراری، کیمیا، مرد آفتابی، تعطیلات تابستانی و سرزمین خورشید همکاری داشت.

مطابق با برنامه ریزی های انجام گرفته تا ساعت درج این خبر زمان تشییع پیکر این عکاس هنرمند فردا دوشنبه ساعت ۱۰ صبح از مقابل خانه سینما واقع در تهران، خیابان انقلاب، ابتدای خیابان بهار جنوبی، کوچه سمنان (ضلع شمالی مجتمع بهار) انجام خواهد شد.
مدیریت و همکاران " پایگاه عکس چیلیک " ضمن تسلیت به خانواده این عکاس فقید و همچنین جامعه سینماگران و عکاسان، برای بازماندگان این مرحوم، صبر و سلامت و برای روح این مرحوم تعالی و مغفرت آرزومندند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست