1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاس هنرمند «مریم کاظم زاده» درگذشت+زمان مراسم

عکاس هنرمند «مریم کاظم زاده» درگذشت+زمان مراسم

عکاس هنرمند «مریم کاظم زاده» از عکاسان و خبرنگاران سال‌های جنگ تحمیلی ایران و عراق، در اثر بیماری درگذشت.
در کمال تاسف و تاثر مطلع شدیم که «مریم کاظم زاده» خبرنگار و عکاس هشت سال دفاع مقدس که چندی بود به بیماری سخت مبتلا و در طی دوره‌ی درمان به سر می‌برد، درگذشت.
خانواده مرحومه کاظم زاده با اعلام این خبر در صفحه شخصی ایشان، مراسم تشییع و تدفین را طی امروز ۴خرداد ماه ۱۴۰۱ و در قطعه ۱۰۳ بهشت زهرا(س) اعلام کردند.


مریم کاظم زاده در نسخه‌ای از مجموعه آثار تصویری_تالیفی جنگ به نام «عکاسان جنگ/ مریم کاظم زاده» در سال ۱۳۹۶ آثار خود را ارایه کرد و با چند قطعه عکس دیگر از خود نیز در کتاب عکس دلاوران که حاوی عکس‌هایی از روایت تصویری کرمانشاه در دفاع مقدس، صاحب اثر است. همچنین یادداشتی با عنوان: «خاطره یک زن» در سومین شماره فصلنامه عکاسی از وی به چاپ رسیده است.
کتاب «خبرنگار جنگی» خاطرات مریم کاظم زاده به قلم رضا رئیسی است که در سال ۱۳۸۲ چاپ و به دلیل استقبال از متن خاطرات این بانوی خبرنگار پس از سالی در ۱۳۸۳ با حمایت بنیاد حفظ اثار و ارزش‌های دفاع مقدس در انتشارات یاد بانو ناگزیر از تجدید چاپ شد و در هشتمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفت.
آخرین حضور عکاسانه ایشان نمایشگاه عکسی بود که در کنار دیگر بانوی عکاس سال‌های جنگ فاطمه سادات نواب صفوی هم‌زمان با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ برگزار کردند.
مراسم ختم مرحومه مریم کاظم زاده عصر روز جمعه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۱ در مسجد امام حسین(ع) واقع در: تهران، میدان امام حسین(ع) از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ برگزار می شود.
   
 مدیریت رسانه پایگاه عکس چیلیک ضمن عرض تسلیت به محضر خانواده(همسر و فرزندان) و همکاران سابق و دوستان این بانوی بزرگوار، به نمایندگی از سوی عکاسان و مخاطبین این رسانه، آرامشی در خور برای روح این عکاس هنرمند و صبری شایسته برای خانواده و سایر بازماندگان ایشان آرزومند است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «عکاسی جنگ طبیعت» در پل طبیعت تهران
پسین
با حضور دوستان زنده یاد داود امیری «طلوع دوباره» برگزار شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست