1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. با حضور دوستان زنده یاد داود امیری «طلوع دوباره» برگزار شد

با حضور دوستان زنده یاد داود امیری «طلوع دوباره» برگزار شد

با حضور دوستان زنده یاد داود امیری نمایشگاه عکس «طلوع دوباره» برگزار و از کتاب عکس «عکس و گفت» رونمایی شد.
 به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، با همکاری خانه اردی‌بهشت عودلاجان، نمایشگاه عکس مرحوم داود امیری در گالری این مرکز برگزار و با حضور و خانواده این هنرمند فقید از کتاب عکس «عکس و گفت» آلبومی از عکس‌های او همراه با گفته‌هایش درباره همان عکس‌ها رونمایی شد.

نمایشگاه عکس زنده‌یاد داود امیری با نام «طلوع دوباره» دربرگیرنده ۱۰ قطعه عکس منتخب از کتاب «عکس و گفت» بوده که در اندازه های: ۶۰ در ۹۰ و ۷۰ در ۱۰۰سانتیمتر بوده که به نمایش گذاشته شد.

در آیین گشایش این نمایشگاه عکس، اهالی فرهنگ و هنر به پاس سالها سعی و تلاش مرحوم داود امیری و احترام به خانواده ایشان، سارا قراچه‌داغی و ایلیا امیری حضور یافتند که از آن جمله می توان به اسامی عزیزانی چون: رضا کیانیان، محمدرضا سکوت، مهدی یزدانی خرم، محمود کلاری، علیرضا مشایخی، حیدر فاروقی، رویا نونهالی، داوود موسایی، رامین راستاد، مائده طهماسبی، کاوه ایمانی، بهرام بدخشانی، امیر اثباتی، امید روحانی، بابک اطمینانی، فرهاد توحیدی، یاسمین ملک‌نصر، شهاب‌‌الدین عادل، رضا نبوی، منیر شاهین، محمد آلادپوش، مریم حسینیان، آتوسا قلم فرسایی، احمدیان، کیانا میردامادی، حمید نعیمی، مهدی قراچه داغی، جلال فاطمی، سپیده خلیلی، فریماه قوام صدری، صنم قراچه داغی، سولماز بدری، دکتر نیکوفر، مریم تخت کشیان، دکتر یاشار هواخواه، دکتر خوارزمی، عباس یاری، هوشنگ گلمکانی، شراره چلاجور، شعله تهرانی … اشاره کرد.

داود امیری متولد سال ۱۳۵۰ در تهران بود و از سال ۱۳۷۴ وارد کار حرفه ای سینما و تلویزیون شد.
مرحوم داود امیری در عرصه های خطاطی، عکاسی، تصویربردار و نورپرداز مهارت خاصی داشت و در حوزه های مدیرفیلمبرداری، فیلمبردار، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز، عضو گروه فیلمبرداری، نورپردازی تئاتر و عکاسی تئاتر و عکاسی سوابق چشم‌گیری از خود باقی گذاشت. مرحوم امیری در بامداد دوشنبه، پنجم اردی‌بهشت ماه ۱۴۰۱ پس از طی یک دوره بیماری سخت در سن ۵۰ سالگی درگذشت.
عکاسی از دو نمایش تئاتر «دختری با شنل ارغوانی» کار حمیدرضا نعیمی و «بهجت» کار زهرا صبری و برگزاری دو عنوان نمایشگاه عکس: «زردها بی‌هوده قرمز نشدند» در گالری ثالث/۱۳۹۹ و مشارکت در نمایشگاه گروهی عکس سیاه سفید در آرت سنتر/۱۳۸۸ و کتاب عکس نمایشگاه سیاه وسفید از شاخص‌ترین کارهای حرفه‌ای مرحوم امیری در حوزه عکاسی به شمار می‌رود.
در پایان این مراسم به پاس نکوداشت زنده یاد داود امیری همگان جمع شده و با ثبت عکس گروهی یاد و نام این هنرمند عرصه تصویر و عکس را گرامی داشتند.

خانه اردی‌بهشت عودلاجان در تهران، بهارستان، خیابان امیرکبیر، پامنار، خلیلی فرد، کوچه آقاموسی، بن بست اول واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
عکاس هنرمند «مریم کاظم زاده» درگذشت+زمان مراسم
پسین
یادداشت «سحر مختاری» بر عکسی از «مریم کاظم زاده»

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست