1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب «عکس و گفت» زنده یاد داود امیری چاپ و منتشر شد

کتاب «عکس و گفت» زنده یاد داود امیری چاپ و منتشر شد

کتاب عکس «عکس و گفت» حاوی آثار داود امیری و عکس‌گفتارهای این هنرمند فقید است که توسط خانه اردیبهشت عودلاجان چاپ و منتشر شد.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک این کتاب حاوی ۴۱ قطعه عکس از آثار زنده یاد داود امیری و شرح گفتارهای او پیرامون هر عکس با سعی سارا قراچه‌داغی است که جهت معرفی در فهرست #بانک_تالیفات_عکاسی_ایران به دفتر #سایت_کتاب_عکس سپرده شد.
سارا قراچه‌داغی همسر داود امیری در آغاز کتاب آورده است:
داود آدم فعالی بود. بی‌کاری و یک گوشه‌نشینی آزارش می‌داد. چند ماه آخر زندگی‌ش بود که به توصیه یکی از دوستان آقای «هادی شاه‌علی» تصمیم گرفت در مورد عکس‌هایش بنویسد. اما، بیماری توانایی نوشتن را از او گرفته بود. صحبت کردن هم برایش کار آسانی نبود… اما، به هر شکلی بود با آن صدای گرفته، می‌گفت و می‌گفت و ضبط می‌کرد.
کتاب عکس و گفت داود امیری
خانم جمیله فاطمی زحمت زیادی کشید و گفته‌ها را به متن تبدیل کرد. در نهایت با ویراستاری آقای علی اسدی و خانم بهناز نازی آماده چاپ شد.
داود امیری عکاس ایرانیبخش دیگری از کتاب به معرفی داود امیری اختصاص یافته که از زبان خودش نگارش شده است:

«من داود امیری فرزند محمود به شماره شناسنامه ۱۱۲۵۴ و کد ملی… در سال ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمدم» این متن پس از زندگینامه به سوابق اجرایی و هنری مرحوم امیری پرداخته و سپس به معرفی ایشان به عنوان عکاس تئاتر «دختری با شنل ارغوانی» حمیدرضا نعیمی و «بهجت» کار زهرا صبری اشاره کرده است.

مرحوم داود امیری در چند مورد نمایشگاه عکس انفرادی و گروهی نیز حضور داشت که از آن جمله می‌توان به: اکسپو عکس بزرگ تهران در سال۱۳۸۶/فرهنگستان هنر، نمایشگاه گروهی عکس سیاه وسفید در سال۱۳۸۸/آرت سنتر تهران و در نهایت نمایشگاه انفرادی عکس «زردها بیهوده قرمز نشدند» در سال ۱۳۹۹/ گالری ثالث اشاره کرد.
کتاب عکس «عکس و گفت» دومین اثر تالیفی زنده یاد داود امیری است که پس از کتاب عکس نمایشگاه سیاه وسفید در سال ۱۳۸۸ به چاپ و نشر رسید.
داود امیری متولد سال ۱۳۵۰ در تهران بود و از سال ۱۳۷۴ وارد کار حرفه ای سینما و تلویزیون شد. مرحوم داود امیری در عرصه های خطاطی، عکاسی، تصویربردار و نورپرداز مهارت خاصی داشت و در حوزه های مدیرفیلمبرداری، فیلمبردار، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز، عضو گروه فیلمبرداری، نورپردازی تئاتر و عکاسی تئاتر و عکاسی سوابق چشم‌گیری از خود باقی گذاشت. مرحوم امیری در بامداد دوشنبه، پنجم اردی‌بهشت ماه ۱۴۰۱ پس از طی یک دوره بیماری سخت در سن ۵۰ سالگی درگذشت.
کتاب عکس «عکس و گفت» اثر «داود امیری»/ِDavood Amiri در قالب ۹۶صفحه مصوّر(تحریر/دیجیتال/رنگی/عکس‌دار) در قطع خشتی، در موضوع: عکاسی/Photography، مصورAntiquities در نوبت نخست چاپ در سال۱۴۰۱ با سعی سارا قراچه داغی به همت و حمایت موسسه فرهنگی اردیبهشت عودلاجان، تبدیل متن: جمیله فاطمی، ویراستاری: علی اسدی و بهناز نازی، در شمارگان ۵۰۰ نسخه در چاپ و صحافی صادق منتشر و در خانه اردیبهشت عودلاجان رونمایی(+) شده و با قیمت دویست هزارتومان/ ۲۰۰۰۰۰ تومان جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.
در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از کتاب کتاب عکس «عکس و گفت» به سایت کتاب عکس به عنوان بانک تالیفات عکاسی ایران مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
تسلیت به محضر عکاس«احمد معینی جم»+زمان و مکان مراسم
پسین
فراخوان نخستین سالانه عکس دانشجویی ارم

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست