1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس «تهران من» داود وکیل زاده منتشر شد

کتاب عکس «تهران من» داود وکیل زاده منتشر شد

نخستین کتاب عکس سال ۱۴۰۱ با عنوان: «تهران من» با عکس و آثار داود وکیل زاده چاپ و منتشر شد.
کتاب عکس «تهران من» دربرگیرنده تعریف و تشریح شهر تهران در قالب عکس و متن با دو ربان پارسی و انگلیسی است که با عکس‌های داود وکیل زاده و بکارگیری بیش از یکصد و هفتاد عکس و تصویر در قالب ۱۲۰صفحه چاپ و منتشر شده و در #سایت_کتاب_عکس و در فهرست #بانک_تالیفات_عکاسی_ایران معرفی شده است.
کتاب عکس «تهران من» دربرگیرنده عکس‌های داود وکیل زاده از اماکن دیدنی و جاذبه های شهر تهران است که در سال ۱۴۰۱ توسط نشر وکیل زاده و با همکاری انتشارات میراث ایرانی روانه بازار چاپ و نشر شده است.
در آغاز کتاب سهیلا مهدیان دهکردی مقدمه‌ی تاریخی مفصلی بر شهر تهران به رشته تحریر درآورده است و موقعیت جغرافیایی و تاریخی تهران را از پیش از حمله مغول تاکنون مورد بررسی قرار می‌دهد.
 

در بخش آغازین کتاب عکس «تهران من» به قلم بانو سهیلا مهدیان دهکردی آمده است: شهر «تهران»، تختگاه سرسبز و زیبای ایران، در کوهپایه‌های «البرز» واقع شده و اب و هوایی معتدل مایل به گرم و خشک دارد. این شهر در مرکز استان تهران جای دارد و از شما با «شمیرانات»، از جنوب شرقی با «ورامین»، از جنوب با شهر «ری»، از جنوب غربی با «شهریار»، از خاور با «دماوند» و از غرب و شمال غربی با «کرج» همسایه است. رشته کوه‌های البرز و قله‌های «توچال» در شمال این شهر، سبب آب و هوای خوش تهران شده است. بلندترین قلّه آن «توچال» با ارتفاع تقریبی ۴۰۰۰ متر است.
از یافته‌های باستانی ارتفاعات توچال در شما تهران و چشمه علی در ری باستان، چنین برمی‌آید که پیش از تاریخ، در این سرزمین، شرایط مساعدی برای سکونت نخستین اقوام کشاورز مهیا بوده. کشف سفالینه‌های قرمز در این منطقه، از تمدن «سفال قرمز» با پیشینۀ هشت هزار ساله حکایت می‌کند. «تمدن سفال خاکستری» نیز در خجیر تهرانپارس، فشاویه، حصارک شمیران، پل رومی، اوین، فرودگاه امام خمینی، دَروّس، پاسداران، عباس‌آباد و قیطریه یافت شده است. نام تهران بارها در کتب کهن تاریخی آمده است. «کلاویخو» نویسنده و جهانگرد اسپانیایی (۸۰۷ ه.ق)، تهران را شهری بزرگ، خرم و فرح‌بخش وصف کرده است که گرد آن دیواری نبود و همه گونه وسایل آسایش در آن یافت می شد.

داود وکیل زاده متولد سال ۱۳۳۸ از شهر تربت جام است و مدت زمان چهل سال است که به هنر عکاسی، طراحی گرافیک و خوشنویسی مشغول است. وکیل زاده تاکنون بیش از هفتاد عنوان کتاب از آثارش را همچون: ایران مهر رخشان، مراغه باغ شهر ایران، اصفهان هفت رنگ هنر، آشپزی ایرانی(طعم سرزمین من)، خوشا مرز ایران، درها و پنجره های ایرانی، ایران سرزمین فیروزه ای، ایران سرزمین پارسیان، تبریز سرزمین آفتاب، شیراز گنجینه راز، رموز عکاسی طبیعت، تبریز فیروزه اسلام، کاشان میراث زنده، ایران نگارستان یزدان و … به چاپ رسانده است.
کتاب عکس «تهران من» با متن و عکس هایی از «داود وکیل زاده» در قالب ۱۲۰صفحه مصور(رنگی/عکس‌دار) در قطع وزیری با اندازه ۱۴۵م.م در ۱۹۸م.م با جلد شمیز، در موضوع: عکس‌ها/Photographers، ایران/Iran، تهران/Tehran، مصور/Pictorial به شماره شابک: ۱-۱-۹۴۳۳۹-۶۲۲-۹۷۸ در رده‌بندی کنگره TR647 و رده بندی دیویی۷۷۹/۹۹۵۵۱۲۲ دارای شماره کتابشناسی ملی: ۸۷۴۸۱۰۸ در نوبت نخست چاپ در سال ۱۴۰۱، با متن: سهیلا مهدیان دهکردی، ترجمه انگلیسی: هادی مهرابی، ویراستار: آرزو انواری، مدیر هنری و طراح گرافیک: نزهت یعقوبی، در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در نشر وکیل زاده و میراث ایرانی به قیمت سیصد هزار تومان/ ۳۰۰۰۰۰ تومان چاپ شده و جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.
در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از کتاب عکس «تهران من» به سایت کتاب عکس به عنوان بانک تالیفات عکاسی ایران مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نوروز سال ۱۴۰۱رسید و…(گزارش عملکردسالانه + اسامی همراهان)
پسین
یادداشت: کاوه گلستان را بایستی با آثارش بازشناسی کرد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست