1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. یادواره «مریم کاظم زاده» برگزار می شود

یادواره «مریم کاظم زاده» برگزار می شود

در نخستین سالگرد درگذشت شادروان «مریم کاظم زاده» یادواره این بانوی خبرنگار برگزار می شود.
 به گزارش پایگاه عکس چیلیک در نخستین سالگرد فقدان بانو مریم کاظم زاده که از جمله بانوان رزمنده و بهیار و خبرنگار در عرصه جنگ هشت ساله به شمار می روند، یادواره این بانوی عکاس در محل بنیاد روایت فتح برگزار می شود.
مریم کاظم زاده در نسخه‌ای از مجموعه آثار تصویری_تالیفی جنگ به نام «عکاسان جنگ/ مریم کاظم زاده» در سال ۱۳۹۶ آثار خود را ارایه کرد و با چند قطعه عکس از دیگر آثار عکاسی‌شان در کتاب عکس دلاوران نیز که حاوی عکس‌هایی از روایت تصویری کرمانشاه در دفاع مقدس است صاحب اثر می‌باشند.
همچنین یادداشتی با عنوان: «خاطره یک زن» در سومین شماره فصلنامه عکاسی از وی به چاپ رسیده است.

یادواره «مریم کاظم زاده» برگزار می شود
کتاب «خبرنگار جنگی» خاطرات مریم کاظم زاده به قلم رضا رئیسی است که در سال ۱۳۸۲ چاپ و به دلیل استقبال از متن خاطرات این بانوی خبرنگار پس از سالی در ۱۳۸۳ با حمایت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در انتشارات یاد بانو ناگزیر از تجدید چاپ شد و در هشتمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفت.
آخرین حضور عکاسانه ایشان نمایشگاه عکسی بود که در کنار دیگر بانوی عکاس سال‌های جنگ فاطمه سادات نواب صفوی هم‌زمان با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ برگزار کردند.
مرحومه مریم کاظم زاده از جمله خبرنگارانی بود که با وجود خدمت در حوزه امدادرسانی و بهیاری، به دلیل علاقه به هنر عکاسی، دوربین عکاسی نیز به همراه داشت و مشتاقانه! نسبت به تهیه گزارش تصویری از برخی موقعیت‌های جذاب و حماسی در عرصه هشت سال دفاع مقدس مستندنگاری می‌کردند. 
آیین نکوداشت «بانو مریم» عصر روز یکشنبه ۷خرداد ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۸تا ۱۹:۳۰ در محل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس واقع در تهران، میدان فردوسی، ابتدای خیابان شهیدقرنی، بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «پرتو» امید آقامحمدی در اراک
پسین
با حضور خانواده و دوستان، یادواره «مریم کاظم زاده» برگزار شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست