1. خانه
  2. اخبار
  3. کریمی: ورود به حیطه‌ هنرهای دیگر را دست‌درازی نمی‌دانم

کریمی: ورود به حیطه‌ هنرهای دیگر را دست‌درازی نمی‌دانم

نیکی کریمی گفت: همه هنرها به هم مربوط هستند و وارد شدن به حیطه هنرهای دیگر را دخالت و دست‌درازی نمی‌دانم.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، در آستانه گشایش نمایشگاه عکس انفرادی نیکی کریمی در گالری گلستان، شب گذشته نشستی با حضور وی و لیلی گلستان در دفتر نیکی کریمی برگزار شد.
کریمی درباره این نمایشگاه اظهار داشت: از زمان برگزاری اکسپو در سال گذشته که در موسسه صبا برپا شد، به فکر جمع‌آوری عکس‌هایم و برگزاری نمایشگاه بودم و اولین جایی که برای نمایش آثار به نظرم رسید، به دلیل شناختم از گذشته و خوشنامی آن، گالری گلستان بود.
وی درباره پیشینه و سابقه خود در حوزه عکاسی اظهار داشت: ۱۵ سال است که عکاسی می‌کنم و از موضوعات بسیاری چون پرتره عکس گرفته‌ام، اما همیشه به طبیعت علاقه‌مند بوده‌ام و دوست داشته‌ام که روی آن کار کنم.
این هنرمند سینما ادامه داد: عکس‌های ارایه شده در این نمایشگاه طی ۱۵ سال گذشته و همگی در ایران ثبت شده‌اند.
کریمی درباره علاقه خود به عکاسی نیز اظهار داشت: من هر سفری که می‌روم، عکاسی می‌کنم و مثلا عکس‌هایی که در اکسپو به نمایش درآمدند در سوئد گرفته شده بودند.
وی در پاسخ به سئوالی درباره انتخاب طبیعت به عنوان اولین موضوع نمایشگاه انفرادی گفت: من عکاسی را از عکاسی از طبیعت شروع کردم و این ژانر از عکاسی را دوست دارم، چرا که معتقدم بیننده در لذت عکاس از یک منظره و چشم‌انداز سهیم می‌شود.
کریمی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره انتقاد بعضی از عکاسان و هنرمندان نسبت به فروش عکس‌های بازیگران عکاس با رقم‌های بالا گفت:گفته‌های دیگران زیاد برایم مهم نبوده است؛ مگر اینکه آن فرد، صاحب‌نظر و کارشناس باشد، اما درباره انتقادهای اینچنین فکر می‌کنم نقدها تخصصی نیستند و بیشتر شخصی هستند.
در ادامه این نشست، لیلی گلستان مدیر نگارخانه گلستان نیز گفت: من معتقدم هیچ هنری در انحصار گروه خاصی نیست و حرکت عکاسان و انتقاد تعدادی از آنها به حضور بازیگران در عرصه عکاسی یک نوع انحصار‌طلبی است.
وی ادامه داد: چنین عملی مثل این است که من بگویم چون مترجم هستم، نباید بقیه این کار را انجام بدهند، اما وقتی بازیگری می‌آید و کار ترجمه انجام می‌دهد، ما باید خیلی خوشحال بشویم که یک آدم معروف این کار را کرده است. به نظر من این انحصارطلبی درست نیست و می‌توان گفت از فرهنگ پایین نشأت می‌گیرد و باید کم کم عکاسان حضور دیگر هنرمندان را قبول کنند.
گلستان همچنین نسبت به استقبال مردم از نمایشگاه بازیگران عکاس گفت: معمولاً هنگامی که بازیگرها نمایشگاه عکس می‌گذارند، برای مردم خیلی جذاب است و برای مثال، طی ۲۰ روزی که ما تنها یک اعلان کوچک از برگزاری این نمایشگاه در روزنامه داده‌ایم، روزانه حدود ده‌ها تماس با گالری برای اطلاع از تاریخ افتتاح آن برقرار می شود.
وی افزود: با برگزاری این نمایشگاه‌ها عامه مردم و سینما رو به تماشا کردن عکاسی و اثر هنری جذب می‌آورند و این بسیار خوب است.
گلستان در ادامه در پاسخ به سئوالی نسبت به انتخاب آثار گفت: پیش از خانم کریمی خیلی‌های دیگر از هنرمندان عرصه تئاتر، سینما و … برای برپایی نمایشگاه به گالری گلستان آمدند، اما من اصلا به اسم افراد کاری ندارم و در این گالری پارتی‌بازی معنی ندارد.
وی ادامه داد: به نظر من عکس‌های نیکی کریمی دارای ترکیب‌بندی خیلی خوبی هستند و خاکستری‌ها در همه جا خوب پخش شده‌اند. او قاب را خیلی خوب می‌شناسد و کارش را بلد است.
گلستان همچنین در پاسخ به این سئوال که مبنای قیمت‌گذاری عکس‌ها براساس فرد بوده است یا خود اثر گفت: مبنای قیمت گذاری آثار بر اساس اولین نمایشگاه انفرادی یک عکاس هنرمند بوده است و نه صرفا به خاطر نام نیکی کریمی.
وی ادامه داد: امضا خیلی مهم است. من شخصاً با قیمت بالای کار موافق نیستم، اما امضای کار مهم است و می‌توانم بگویم با توجه به این موضوع قیمت آثار ارایه شده در این نمایشگاه، همگی زیر یک میلیون تومان هستند.
در ادامه این نشست نیز نیکی کریمی درباره حضور خود در دنیای عکاسی اظهار داشت: همه هنرها به هم مربوط هستند و وارد شدن به حیطه هنرهای دیگر را دخالت و دست‌درازی نمی‌دانم. عکاسی جزو سینما است و با توجه به اینکه سینما هنر هفتم است، هرکسی می‌تواند با دیدی متفاوت در بخشی که علاقه و استعدادش را دارد، فعالیت کند. مثلاً چه اشکالی دارد من خیاطی بلد باشم و یا اینکه داور یک جایزه ادبی والس باشم؟
وی درباره انتقادات منتشر شده نسبت به حضورش در هیئت داوران این جایزه ادبی گفت: من از کودکی کتاب خواندم و در سینما فعالیت داشتم. فیلمنامه دو فیلمم را خودم نوشتم و به نظر من این انتقادات از کوته فکری و عدم شناخت می‌آید.
نمایشگاه انفرادی عکس نیکی کریمی، جمعه ۸ آبان در گالری گلستان با نمایش ۳۰ قطعه عکس سیاه و سفید (سه قطعه یک در یک و نیم متر) با موضوع طبیعت شامل عکس‌هایی از مناظر ایران در ۱۵ سال گذشته گشایش می‌یابد. این نمایشگاه تا پنج شنبه ۱۴ آبان در این گالری واقع در خیابان دولت خیابان شهید کماسایی ادامه خواهد داشت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست