1. خانه
  2. اخبار
  3. لاله‌اسکندری: دوربین‌های دیجیتال و حراج‌ها علت گرایش به سمت عکاسی است

لاله‌اسکندری: دوربین‌های دیجیتال و حراج‌ها علت گرایش به سمت عکاسی است

لاله اسکندری معتقد است: دوربین‌های دیجیتالی و موفقیت‌ آثار عکاسان درحراج‌های دنیا باعث شده تا علاقه‌مندان این رشته خودشان را در این عرصه هم محک بزنند.

لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها نمایشگاهی از عکس‌هایش را با موضوع «سفر باید» برپا کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، درباره حضور سینماگران در عرصه عکاسی می‌گوید: دوربین‌های دیجیتالی کار را برای همه آسان کرده است اما رشته عکاسی نسبت به نقاشی، مجسمه و دیگر هنرهای تجسمی به ظاهر ساده‌تر می‌رسد.
وی افزود: هر کسی می‌تواند به طور اتفاقی عکس خوبی بگیرد. اما آن چه مهم است تجربه،شناخت،مطالعه، تمرین و صرف وقت بسیار در عکاسی است که می‌تواند به عکس‌های خوب منجر شود.
این بازیگر درباره حضورش درعرصه عکاسی توضیح داد: من در رشته گرافیک تحصیل کرده‌ام، حدود هشت سال نقاشی کرده‌ام و از سال ۷۲ کار عکاسی می‌کنم که این تجربیات به همراه کلاس‌های تخصصی عکاسی و نقاشی بوده است. اما فکر می‌کنم حضور دوربین‌های دیجیتال کار را برای همه آسان کرده است. ضمن این که فروش چشمگیر آثار هنرمندان و عکاسان ایرانی در حراجی‌های بزرگ دنیا،باعث شده تا کسانی را که تجربه‌ای در زمینه عکاسی دارند به محک زدن خودشان در این عرصه ترغیب کند.
وی افزود: من سعی کردم که اسمم در دیگر آثارم تأثیرگذار نباشد. به همین دلیل عکس‌هایی را که بسیار به آنها دلبستگی داشتم با وسواس برای نمایشگاهم انتخاب کردم تا به شهرتم در سینما و تأثیرش در برگزاری نمایشگاه عکس‌هایم متهم نشوم.
اسکندری همچنین گفت: تحصیلات آکادمیک عکاسی به تنهایی کافی نیست و باید در این زمینه تجربه لازم را هم داشت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست