1. خانه
  2. اخبار
  3. محمد رازدشت را فراموش کرده بودیم

محمد رازدشت را فراموش کرده بودیم

مجتبی میرطهماسب از اعضای هیئت مدیره انجمن مستندسازان ایران در مراسم تشییع مرحوم محمد رازدشت گفت: رازدشت مدت‌ها کار نمی‌کرد و فراموش شده بود، نباید اجازه بدهیم هنرمندان فراموش شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع محمد رازدشت، عکاس، گرافیست و مستندساز صبح امروز دوشنبه ۲۴ آبان ماه با حضور عکاسان، مستندسازان، هنردوستان و خانواده آن مرحوم در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در این مراسم که اجرای آن را مهدی سروری عهده‌دار بود، محمد حسین حیدری، مدیر انجمن عکاسان دفاع مقدس در بخشی از صحبت‌های خود در مورد رازدشت گفت: مرگ نا بهنگام و ناباور آن سفر کرده در شرایطی به سراغ ما می‌آید که هنوز چشمانمان در تب و تاب دیدار آشنایان قدیمی پر می‌زند.

وی ادامه داد: محمد، راز دشتهای سرسبز خاطرات جوانی ماست، بوسه‌های گرم و صمیمی او در غوغای چکاچک جنگ نابرابر، هنوز گونه‌های یاران را گرم نگه داشته، لبخند ملیح و خنده‌های سراسر ذوق او خوشی‌های آن روزگار را به یاد می‌آورد. او خوشی زندگی ما بود و سکوت خیرگی‌اش نقطه تامل و بیداری روح بزرگ آن روزگار. او کمتر به ما سر می‌زد اما همیشه با ما بود و آغوش گرم او آرام و قرار آخرین بازماندگان روزهای بزرگ افتخار بود.

در بخش دیگری از این مراسم محسن راستانی به نمایندگی از انجمن عکاسان ایران، با اشاره به کوچ نابهنگام این عکاس برجسته گفت: بار دیگر جامعه عکاسان ایران در آستانه روزهای تجدید حیات خود در اندوه و حسرت فقدان یکی از عزیزترین اعضای ارشد این جامعه بزرگ هنری است.

وی همچنین افزود: کوچ محمد رازدشت خبر نابهنگامی بود که همه ما را با حجم سنگینی از سکوت و بهت رو به رو ساخت. فاجعه در ناباوری محض در شرایطی اتفاق می‌افتد که جامعه عکاسی ایران نیازمند دغدغه‌های مسئولانه این عضو گرانقدر و حمایت‌های دلسوزانه‌اش بود.

راستانی با تاکید بر شجاعت و صراحت رازدشت، خاطر نشان کرد: شجاعت و صراحت بیان وی در آشکار سازی حقایق جامعه عکاسی ایران بخش عمده‌ای از بارزترین شاخصه‌های وجودی این شخصیت فرهنگی در خاطره صنفی عکاسان ایران است. مهربانی و شفقت او در دستیاری و کمک به همنوع آخرین یادگار او در یادهاست.

همچنین مجتبی میرطهماسب از اعضای هیئت مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران به نمایندگی از جامعه مستندسازان روی سن حاضر شد و گفت: من برای اولین بار دو روز پیش و بعد از از دست دادن محمد به خانه‌شان رفتم و همسر و فرزندانش را از نزدیک دیدم. باعث تاسف است که همدیگر را فراموش می‌کنیم.

وی ادامه داد: همسر محمد به من گفت او مدت‌ها چشم به راه ما بوده است و در تمام مدتی که کار نمی‌کرد انتظار داشت یکی از او دلیل کار نکردنش را بپرسد. ممکن است هر کدام از ما جای محمد باشیم.

در پایان این مراسم همسر محمد رازدشت ، طاهره آصفی در مورد زندگی این هنرمند گفت: محمد یک هنرمند و هنر دوست بود. او عاشق دوربین و عکاسی بود و حالا که از میان ما رفته است نمی‌دانم با دوربین او که به گفته خودش چشم او بود، چه کار کنم.

مراسم یادبود این هنرمند روز چهارشنبه مصادف با عید قربان از ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰ در مسجد جامع امیرالمومنین (ع)واقع در غرب تهران، بلوار مرزداران برگزار می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست