1. خانه
  2. اخبار
  3. اهمیت جهانی اخبار ایران، عکاسان ما را تیزبین کرده است

اهمیت جهانی اخبار ایران، عکاسان ما را تیزبین کرده است

تهران – خبرگزاری ایسکانیوز:دبیر مسابقه عکس خبری سوره گفت: صدرنشین بودن اخبار ایران در سطح جهان ما را واداشت که مسابقه‌ی عکس خبری سوره را با سختی‌گیری تمام و توجه به معیارهای حرفه‌ای عکاسی برگزار کنیم.

به گزارش روزیکشنبه گروه علمی فرهنگی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران”ایسکانیوز”،حسن سربخشیان در گفت و گو با واحد خبر حوزه هنری اظهار داشت: مهمترین معیار برای داوران این مسابقه، صرفا خبری بودن عکس‌ها بوده است.
به گفته‌ وی، در اولین دوره‌ برگزاری مسابقه عکس خبری سوره، قرار بر این بود تا تنها عکس‌هایی که رویدادهای خبری فاصله شهریور ۸۵ تا شهریور ۸۶ را پوشش داده‌اند، داوری شوند، اما به خاطر حساسیت خبری نماز عید فطر و کنفرانس سران کشورهای دریای خزر، عکس‌های خبری مربوط به این دو رویداد نیز در تقویم مسابقه لحاظ شد.
سربخشیان با یادآوری این نکته که اخبار سی سال گذشته‌ی کشور ایران همواره صدرنشین رسانه‌‌های خبری جهان بوده است، اظهار داشت: میزان اهمیت اخبار و رویدادهای خبری کشورمان، جامعه مطبوعات و رسانه‌ها را دستخوش تغییر کرده و به تیزبین شدن عکاسان ایرانی انجامیده است.
این عکاس گفت: داوران، از میان هزار و ۳۶۹ عکس خبری ارسال شده ، تنها ۵۰ عکس را برای بخش نمایشگاهی انتخاب کرده‌اند که حاصل انتخاب آنها، از ۱۹ آذر، روی دیوار گالری خانه عکاسان ایران قرار می‌گیرد.
جهانگیر رزمی، حسین قندی، کاوه کاظمی، بن کرتیس و کارن فیروز، داوران مسابقه‌ عکس خبری سوره بوده‌اند

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست