1. خانه
  2. اخبار
  3. محکومیت اقدام National Geogeraphic توسط عکاسان مطبوعاتی

محکومیت اقدام National Geogeraphic توسط عکاسان مطبوعاتی

در پی تحریم حضور عکاسان ایرانی در مسابقه عکاسی سالانه موسسه (National Geogeraphic)نشنال جئوگرافیک ریاست انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به نمایندگی از سوی عکاسان این انجمن با ارسال متن نامه ای به دفتر این موسسه معتبر جهانی و فعال در زمینه عکاسی واکنش نشان داد.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " کاوس صادقلو ریاست هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، نامه ای را به دفتر این موسسه ارسال کرد که دبیرخانه این انجمن متن پارسی این نامه را جهت آگاهی عموم عکاسان و علاقه مندان جهت انتشار در اختیار این رسانه قرار داد.

محکومیت اقدام National Geogeraphic توسط انجمن عکاسان مطبوعاتی

متن نامه ارسال شده به این شرح است:

انجمن محترم نشنال جغرافی
سلام
از شنیدن خبر ممنوعیت شرکت عکاسان ایرانی در جشنواره سالیانه شما بسیار متاسف شدیم.

این در حالی است که عکاسان ایران در تمامی جشنواره های معتبر عکس جهان سالها است شرکت نموده و مقام های مهمی را کسب کرده و حضوری فعال داشته اند.

این حرکت در حالی صورت می گیرد که بخش فارسی زبان تلویزیون نشنال جغرافی در جهت اهمیت دادن به مخاطبان فارسی زبان به خصوص ایرانی در آستانه یکمین سال تاسیس خود نموده است.
لذا انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به عنوان نهادی مردمی در حمایت از حقوق عکاسان ایران این حرکت غیرحرفه ای و سیاسی شما را محکوم می کند.

کاوس صادقلو
رئیس هیات مدیره
انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران

——————————————————————————————————————————-

لازم به یادآوری است گروه برگزار‌کننده مسابقه سالانه عکاسی موسسه و مجله نشنال جئوگرافیک که در ۱۲۴ ومین سال فعالیت شان به سر می برند، برطبق ضوابط آخرین فراخوان منتشر شده این موسسه، با اعلام شرایطی چون رسیدن به سن قانونی در کشور محل اقامت، تاکید کرده اند که شهروندان و کسانی که هم اکنون در کشورهای ایران، کوبا، کره شمالی ، سودان و سوریه زندگی می‌کنند، مجاز به شرکت دراین مسابقه نمی باشند.
برطبق همین ضوابط ، آثار ارائه شده از سوی عکاسان علاقمند و شهروندان این ۵ کشور درصورتی که به دفتر مرکزی این موسسه و نشریه واقع در ایالت واشینگتن دی سی پایتخت کشور آمریکا برسد، باطل تلقی شده و فاقد هرگونه اعتباری شناخته خواهد شد.
مسابقه سالانه نشریه نشنال جئوگرافیک هر ساله از ماه سپتامبر تا پایان ماه نوامبر با رویکردی فرهنگی هنری و با شرکت حدود ۲۰۰۰۰ عکاس از ۱۳۰ کشور جهان در سه بخش: مردم، مکان و طبیعت و با موضوع هایی چون: جاذبه های فرهنگی، حیات وحش، معماری و ابنیه، صنعت گردشگری و جغرافیای جهان دنیا برگزار می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست