1. خانه
  2. اخبار
  3. مراسم یادبود « میترا دانشور » برگزار شد

مراسم یادبود « میترا دانشور » برگزار شد

صبح امروز موزه عکسخانه شهر پذیرای تنی چند از عکاسان، همکلاسی ها و علاقمندانی بود که در مجلس بزرگداشت مرحومه “ میترا دانشور ” شرکت کردند.
در ابتدای این مراسم سرکار خانم ” کفایت آریایی فر ” به ذکر خاطراتی از دوران دانشجویی این بانو پرداخت و در ادامه پیرامون نگاه این بانوی عکاس به موضوع های عکاسی نکاتی را با حاضرین در میان گذاشت.

سپس شهرام و مریم دانشور به عنوان برادر و خواهر این بانو از عکاسان و دوستان این بانو و از مدیریت موزه عکسخانه شهر به جهت همکاری در برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کردند.

از جمله عکاسان حاضر در این مراسم می توان به: اسماعیل عباسی، منوچهر یگانه دوست، مهدی رضایی، مجید محمدیان، آرش شیروانی، حسین چنعانی، مژگان طریقی، مریم فخاری، سوسن خواجه نصیری، شیرین حکمی، میترا امام جمعه، ستاره زندی، شیرین ابراهیمی، مژگان پارسامقام، هاجر حسین نژاد و افسانه صحابی اشاره کرد.
عکاس فقید ” میترا دانشور ” متولد ۱۸ اردی بهشت ماه سال ۱۳۴۲ در شهرستان تنکابن بود و عصر روز ۱۹ تیرماه سال جاری پس از طی یک دوره بیماری، چشم از جهان فرو بست.

ایشان در سال ۱۳۶۵ به تحصیل در رشته ی عکاسی در دانشگاه تهران دانشکده هنرهای زیبا پرداخت و پس از آن با وجود علاقه ای که در حوزه مردم شناسی داشت، با تحصیل در این رشته به مقطع کارشناسی ارشد نائل شد. وی همچنین با وجود دریافت مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، علاقمندانه به ترجمه متونی تخصصی در زمینه عکاسی مشغول بود.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در قالب ۲۰ قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه ۲۴ در ۳۰ و ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر از آثار دوران دانشجویی بانوی فقید ” میترا دانشور ” با موضوع کودکان در محل موزه عکسخانه شهر برای امروز برگزار شده بود.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست