1. خانه
  2. اخبار
  3. بزرگداشت « میترا دانشور » در موزه عکسخانه شهر

بزرگداشت « میترا دانشور » در موزه عکسخانه شهر

دانشجویان هم دوره با عکاس فقید ” میترا دانشور ” جهت برگزاری مجلس یادبودی از این بانوی عکاس و هنرمند روز پنجشنبه، ششم مردادماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۱ در موزه عکسخانه شهر گرد هم می آیند.

به گزارش “ پایگاه عکس چیلیک “ این مجلس به یاد و نام این بانوی هنرمند برگزار خواهد شد تا تکریمی باشد از شخصیتی که لحظه ای در امر تحقیق، پژوهش و ترجمه درنگ نکرد و در کنار عکاسی به هنری همچون موسیقی نیز می پرداخت.

 

نسرین ترابی از ورودی های سال ۱۳۶۷ رشته عکاسی که از دوستان و همکلاسی های این بانوی فقید به شمار می رود، در گفتگو با ” پایگاه عکس چیلیک ” اظهار داشت: کمتر پیش می آید شخصی دارای آنچنان روح لطیف و سرشار از ذوقی باشد که با وجود تبحر در امر نواخت ساز تنبور، صرف ساعت ها وقت در امر تحصیل و دریافت مدارک مترجمی زبان انگلیسی و اشتغال در این امر همچنان به عکس و عکاسی هم فکر کند.
مولف کتاب عکس ” عکاسخانه ایام “ ادامه داد: خانم دانشور پس از دانش آموختگی در رشته عکاسی، با تمامی فشارهای ناشی از بیماری، همچنان پیگیر علائق شان بودند و با روحیه آرام و پشتکاری که در اجرا داشتند به شکل مداوم مشغول در زمینه های کاری شان بودند.
اینک با دانشجویان هم دوره ای سال ۱۳۶۶ و دانش آموختگان دهه شصت رشته عکاسی و علاقمندان پژوهش و تخصص در حوزه عکاسی، در محل موزه عکسخانه شهر گرد هم می آییم تا به پاس این همه خلوص و تمرکز بر دانش و تخصص، یاد و نام این عکاس و مترجم کشورمان را گرامی بداریم.

عکاس فقید ” میترا دانشور ” متولد ۱۸ اردی بهشت ماه سال ۱۳۴۲ در شهرستان تنکابن بود و عصر روز ۱۹ تیرماه سال جاری پس از طی یک دوره بیماری، چشم از جهان فرو بست و عکس هایی از کودکان را با نگاهی لطیف به این موضوع همراه با آثاری ماندگار از خود بر جای گذاشت. ایشان دلمشغول عکاسی از پروژه کودکان و روحیات شان بود و در عین پرداخت به این فن، دست از تخصص آکادمیک خود که آموزش عکاسی و ترجمه مقالات تخصصی این حوزه بود، برنداشت.
ایشان در سال ۱۳۶۵ به تحصیل در رشته ی عکاسی در دانشگاه تهران دانشکده هنرهای زیبا پرداخت و پس از آن با وجود علاقه ای که در حوزه مردم شناسی داشت، با تحصیل در این رشته به مقطع کارشناسی ارشد نائل شد.
وی همچنین با وجود دریافت مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، علاقمندانه به ترجمه متونی تخصصی در زمینه عکاسی مشغول بود.

لازم به ذکر است در این مراسم سرکار خانم کفایت آریایی فر و سیف الله صمدیان نیز حضور یافته و نکاتی را پیرامون شخصیت هنری و آثار این بانوی فقید مطرح خواهند کرد.
در حاشیه این مراسم ۳۲ قطعه عکس از آثار این عکاس فقید تنها برای روز پنجشنبه تا پایان ساعت کاری موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست