1. خانه
  2. اخبار
  3. مسابقه عکاسی زیبایی تبریز به گام آخر رسید

مسابقه عکاسی زیبایی تبریز به گام آخر رسید

» سرویس: فرهنگی و هنری – تجسمی و موسیقی

نماینده هئیت داوران دومین مسابقه عکاسی از زیبایی‌های تبریز گفت و خاطرنشان کرد: عکس، زیبایی‌های تبریز را ماندگار می‌کند و بهترین وسیله برای شناساندن این زیبایی‌ها به سایر مردمان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، میرعباس آل یاسین در مراسم اختتامیه دومین مسابقه عکاسی از زیبایی‌های تبریز گفت: هیئت داوران این مسابقه با در نظر گرفتن مفهوم و زیبایی، آثار شرکت داده شده در مسابقه را قضاوت کردند.

آل یاسین افزود: در برخی آثار اشکالاتی وجود داشت که هیئت داوران در مقام پیشنهاد نقاط لازم را به عکاسان تذکر می‌دادند.

وی در مورد ملاک انتخاب آثار گفت: دقت به موضوعیت عکس در انتخاب نهایی جشنواره و پرهیز از ارائه عکس‌های کلیشه‌ای با موضوعات از پیش دیده شده و نیز توجه به جلوه بصری عکس از جمله مواردی بود که در آثار ارسالی بررسی گردید.

نماینده هیئت داوران مسابقه عکاسی زیبایی‌های تبریز در افزود: داوری هشت ساعته این مسابقه در چهار مرحله به انجام رسید و در نهایت از بین چهار هزار و ۱۱۴ عکس ارسالی ۵۶ قطعه عکس برای ارائه در نمایشگاه و پنج عکس نیز برای احراز مقام اول تا پنجم انتخاب شدند.

داوران مسابقه عکاسی از زیبایی‌های تبریز از کریم متقی، احد دلال علیپور، محمد عباس زاده، محسین بایرام نژاد و میرعباس آل یاسین تشکیل شده بود.

تمدن تبریز به هزاران سال گذشته برمی‌گردد

عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم گفت: کهن شهر تبریز از هزاران سال پیش شهر و مهد تمدن بوده است. تبریز از هزاران سال پیش شهر بوده است و مانند برخی شهرهای امروزی نبوده است که از حالت روستا به شهر تبدیل شده‌اند.

بهروز خاماچی با اعلام اینکه مردمان این شهر مردمی دانا، عاقل، فرهنگ دوست و هنرپرور بوده اند، گفت: مردم شهر تبریز علی رغم اینکه شهرشان در طول یک هزار سال اخیر ۲۰ بار توسط زلزله های ویرانگر نابود شده اس،ت هر بار زیباتر از گذشته به ساختن شهر خود اقدام نموده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بازار تبریز با قدمتی بیش از هزار سال از مهمترین مراکز تجاری راه ابریشم بوده است، اظهار کرد: مردمان تبریز مردمانی هستند که همواره به اقتصاد توجه ویژه ای دارند و مردم اقتصادی هستند و از یک باربر بازار گرفته تا تاجر سرمایه دار تفکر اقتصادی دارند و همین بر آینده شهر ما تاثیر بسزایی دارند. این دیدگاه مردم تبریز تمدن ساز بوده و پیشرو بودن آنان در مسائلی که شهر را به شهر اولین ها مشهور کرده نیز از این دیدگاه مردم تبریز سرچشمه می‌گیرد.

خاماچی افزود: ملت ایران مخصوصا آنهایی که با تبریز آشنایی دارند به حضور مردم و هنرمندان تبریز افتخار می‌کنند و ما نباید خود را دست کم بگیریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز نیز در این مراسم گفت: ما برای حوزه گردشگری و تورسیم و فرهنگ سرمایه گذاری می‌کنیم و اجرای برنامه‌های فاخر نظیر هفته نکوداشت تبریز هزینه کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی است.

تاثیرگذارترین زبان برای انتقابل مفاهیم، زبان هنر است

حجت‌الاسلام احمد حمیدی ادامه داد: برنامه‌های خوب و تاثیرگذاری در طول هفته نکوداشت تبریز در سطح شهر برگزار شده است و عکاسی از زیبایی‌های تبریز هم جزئی از همین برنامه‌هاست. امروز تاثیرگذارترین زبان برای انتقابل مفاهیم، زبان هنر است و هر جامعه برای انتقال مفاهمی خود به مخاطبانش از زبان هنر استفاده می‌کند و در بین هنرها عکاسی از جایگاه خاصی برخوردار است.

معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز افزود: ولایت‌مدار بودن، زمان‌شناسی طبق گفته مقام معظم رهبری، دشمن شناسی شهر و اینکه هیچ گاه پای دشمنی به خاک تبریز نرسیده از زیبایی‌های شهر است که نمی‌توان آن‌ها را در قاب عکس به تصویر کشید.

وی افزود: آثار برگزیده این مسابقه در سایت‌ها و نمایشگاه‌های مختلف قرار خواهد گرفت تا گوشه‌ای از زیبایی‌های شهر سراسر افتخار تبریز را به مخاطبان انتقال دهد.

حمیدی برگزاری هفته گرامیداشت تبریز را یک اولین دیگر برای تبریز دانست و گفت: ما نهایت تلاش خود را کردیم تا داشته ها و ظرفیت های تبریز را معرفی کنیم. مخاطب اول هفته فرهنگی تبریز ابتدا خود مردم تبریز است تا هویت تاریخی و مفاخر و مشاهیر را به مردم مخصوصا جوانان عصر حاضر منتقل کنیم و از طرف دیگر برای مفاخر حاضر نیز نکوداشت داشته باشیم. مخاطب دوم مردم ایران بود تا زیبایی ها و مفاخر و مشاهیر و تاریخ پرافتخار تبریز را به هم میهنان عزیز معرفی کنیم. نهایتا مخاطب سوم ما نیز مردم و میهمانان سایر کشورها بودند که به تبریز سفر کرده‌اند.

وی گفت: در تبریز به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع کنگره تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع را تشکیل دادیم. در طول هفته نکوداشت تبریز ۱۱ هزار و ۸۳۳ اثر علمی، مقاله و آثار هنری به دبیرخانه های مختلف وصول شده است که نشان از ماندگاری کار دارد. تعدای از این آثار بصورت کتاب درخواهند آمد و در طول سال در فضای مجازی و فیزیکی از آن‌ها برای معرفی تبریز استفاده خواهیم کرد.

حمیدی در ادامه اظهار کرد: تبریز شهر بزرگی است و زیبایی‌های زیادی دارد و علی رغم تلاش‌های فراوان قطعاً تنوانسته‌ایم تمام آن‌ها را نمایش دهیم و در یک هفته کار غیرممکنی است. این هفته به عنوان تلنگری بود تا در طول سال اندیشمندان و منتقدین و هنرمندان مسائلی را که برای معرفی تبریز لازم است مطرح کنند تا در سال بعد انجام شود.

وی از دیگر اهداف هفته نکوداشت تبریز را معرفی تبریز به عنوان شهری توریستی عنوان کرد و گفت: ما برای حوزه گردشگری و تورسیم و فرهنگ سرمایه گذاری کردیم. این ها نه هزینه بلکه سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی بود و در هیچ کدام از برنامه‌های هفته فرهنگی تبریز به هیچ عنوان ریخت و پاش صورت نگرفت.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست