1. خانه
  2. اخبار
  3. موزه شهدای آذربایجان شرقی در تبریز به بهره‌برداری رسید

موزه شهدای آذربایجان شرقی در تبریز به بهره‌برداری رسید

همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، موزه شهدای آذربایجان شرقی در تبریز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، جمشید نظمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح این موزه اظهار داشت: تاکنون پرونده آثار و اسناد چهار هزار و ۳۰۰ شهید دفاع مقدس جمع‌آوری و در این موزه ارائه شده و تلاش می ‌شود تمام آثار ۱۰ هزار شهید استان تهیه شود.

وی به ضرورت رعایت نکات کارشناسی در نگهداری آثار تاریخی تاکید کرد و بیان داشت: از سال ۸۶ تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ پرونده شهید شامل ۱۳۰ هزار برگ جمع ‌آوری و از این تعداد ۵۰۰ هزار برگ اسکن شده و به صورت سامانه اینترنتی نگهداری می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه این موزه برای انتقال فرهنگ شهدا و انقلاب اسلامی ایجاد شده است، ادامه داد: برای مرمت و بازسازی ساختمان موزه شهدای استان که ساخت آن از سال ۸۵ در زمینی به وسعت ۴۰۰ مترمربع آغاز شده، بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

نظمی تصریح کرد: با جمع‌ آوری اسناد دفاع مقدس، شامل وصیتنامه‌های شهدا، دست‌نوشته‌ها و آثار سرداران رشید اسلام، عکس‌های جبهه‌ها و گردآوری فیلم عملیات‌ها و… یاد و نام بزرگ مردان هشت سال دفاع مقدس را برای نسل های آینده زنده نگه می داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ادامه داد: در این میان هنر تاثیرگذارترین عنصر در روشنگری اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس محسوب می‌شود و هنرمند واقعی کسی است که از عهده آن به نیکی برآید.

وی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های جدید اظهار داشت: مسئولیت بزرگ رسانه‌ها و اصحاب قلم به عنوان مبلغ ارزشهای دفاع مقدس برای تقویت روحیه ایثار و وحدت عمومی در مقابله با تهدیدات بسیار تعیین‌کننده و ضروری است.

در این مراسم از دو اثر طراحی با سنگ شامل تندیس پرتره شهیدان فکوری و شفیع‌زاده، اثر استاد بقال اصغری، پرده‌برداری شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست