1. خانه
  2. اخبار
  3. نقشه برداری هوایی اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی آغاز شد

نقشه برداری هوایی اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی آغاز شد

برای نخستین بار در کشور، عملیات اجرایی تهیه نقشه و عکس هوایی از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی با حضور معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، مسعود محمدیان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی عصر یکشنبه در آغاز پرواز نقشه برداری از اراضی کشاورزی استان به خبرنگاران گفت: در جریان این عملیات که با همکاری مراکز دانشگاهی و توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اجرا می شود عکسهایی با مقیاس یک در ۲۰ هزار و نقشه هایی با مقیاس یک در ۱۰ هزار تهیه خواهد شد.

وی افزود: عملیات نقشه برداری و عکسبرداری هوایی دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی که با اعتباری افزون بر ۳۶ میلیارد ریال اجرا می شود، تا سه ماه آینده ادامه خواهد داشت.

محمدیان گفت: ایجاد شبکه آنلاین سیستم جغرافیایی، آمایش سرزمین، مدل سازی رشد گیاهان زراعی و پیش بینی و مدیریت منابع، توزیع عادلانه نهاده ها و یارانه ها، استفاده از اطلاعات حاصله برای ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، اطلاع از سطح زیر کشت و میزان واقعی تولید آذربایجان شرقی و استفاده از اطلاعات حاصله در مدیریت حوادث غیرمترقبه از اهداف اجرای این عملیات است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به دلیل عدم وجود اطلاعات دقیق از سطح زیر کشت و بهره برداران حوزه کشاورزی این استان اجرای عملیات نقشه برداری و عکسبرداری هوایی از اراضی کشاورزی منطقه ضرورت داشت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست