1. خانه
  2. اخبار
  3. موفقیت عکاسان ایرانی در جایزه‌ بین‌الملل سونی۲۰۱۱

موفقیت عکاسان ایرانی در جایزه‌ بین‌الملل سونی۲۰۱۱

جایزه‌ی‌ بین‌المللی عکاسی " سونی ۲۰۱۱ "، به میزبانی کشور انگلستان، فهرست برگزیدگان خود را معرفی نمود که نام ۳ عکاس ایرانی در میان این فهرست به چشم می‌ آید.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " در این دوره‌ از مسابقه‌ عکاسانی از ۱۶۲ کشور جهان در مجموع با بیش از ۱۰۵ هزار قطعه عکس شرکت کردند که ضمن ایجاد رقابتی فشرده، رکوردی کم‌نظیر برای رویدادهای بین‌المللی عکاسی را رقم زدند.
امسال این مسابقه‌ی بین‌المللی در دو بخش حرفه‌ای و آزاد (آماتور) برگزار شد که هر ۳ عکاسان ایرانی در بخش حرفه‌ای موفق به راه‌یابی به جمع برگزیدگان شدند.
در این دوره‌ بخش حرفه‌ای در قالب ۳ ژانر " فتوژورنالیسم و مستند "، " تبلیغاتی " و " هنرهای زیبا " برگزار شد و هر یک از این ۳ ژانر در زیرمجموعه‌ی خود دارای ۵ بخش موضوعی مختلف بود که در هر یک از بخش‌ها، هیات داوران حداکثر اجازه‌ی گزینش ۱۰ عکاس برتر برای حضور در نمایشگاه را داشتند.

طبق فراخوان مسابقه، در بخش حرفه‌ای هر عکاس مجاز به ارسال حداکثر ۱۰ مجموعه‌ عکس بود با این شرط که در هر بخش موضوعی تنها امکان ارائه‌ی یک مجموعه از سوی هر عکاس وجود داشت.
در ژانر " تبلیغاتی " و در بخش موضوعی " کمپین " مجموعه‌ی عکسی از کاوه بغدادچی و در همین ژانر ولی در بخش موضوعی " سفر و گردشگری " مجموعه‌ی عکسی از رضا میلانی، به عنوان تنها برگزیدگان ایرانی این ژانر موفق به راه‌یابی به نمایشگاه این دوره شده‌اند.

داوری این ژانر بر عهده‌ی هیاتی چهار نفره شامل ۳ عکاس بریتانیایی و یک عکاس آمریکایی بود و ریاست آن را " مایک ترو "، دبیرعکس مجله‌ی معتبر « ووگ » بریتانیا، بر عهده داشت.
همچنین در ژانر " هنرهای زیبا " و در بخش موضوعی " پرتره " مجموعه‌ی عکسی از محمدرضا کیهانی، به عنوان نماینده‌ی دیگری از ایران موفق به حضور در میان برگزیدگان شده است.
داوری این ژانر هم بر عهده‌ی گروه داوری بین‌المللی شامل ۴ عکاس از بریتانیا، آلمان و چین قرار داشت.

در بخش آماتور (آزاد) این دوره که با محوریت تک‌عکس برگزار ‌شد و هر عکاس مجاز به ارسال حداکثر ۳ قطعه تک‌عکس بود که هیچ‌یک از عکاسان ایرانی موفق به حضور در بین برگزیدگان و راه‌یابی به نمایشگاه نشده‌اند.
جشنواره و نمایشگاه عکس‌های برگزیده‌ی این دوره از ۲۶ آوریل تا ۲۲ می سال جاری میلادی در Somerset House لندن برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز آن نیز برای تاریخ ۲۷ آوریل در Odeon Leicester Square در لندن برنامه‌ریزی شده است.
در این مراسم از بین فینالیست‌های تمام بخش‌های موضوعی در نهایت یک نفر بعنوان « عکاس سال جهان » انتخاب خواهد شد که جایزه‌ی ارزشمند ۲۵ هزار دلاری مسابقه را دریافت می‌کند.

این مسابقه‌ی بین‌المللی نه تنها به اعتبار برنامه‌ریزی و جدول‌زمانی دقیق، جوایز ارزشمند و آمار بالای شرکت‌کنندگان بلکه بدلیل کیفیت بسیار بالای عکس‌های نمایشگاه آن در دوره‌ی گذشته که به میزبانی شهر ساحلی کن در جنوب فرانسه برپا شده بود، به یکی از معتبرترین و پربیننده‌ترین رویدادهای عکاسی هنری در جهان تبدیل شده است.
این رقابت بین‌المللی با همکاری سازمان عکاسی بین‌الملل و شرکت چند ملیتی تولید لوازم خانگی و الکترونیکی « سونی » برگزار می‌شود.
گفتنی‌ست؛ سال گذشته محمد گلچین از ایران، با عکسی از مراسم عزاداری عاشورا در بیجار، یکی از ۱۲ جایزه‌ی نهایی این مسابقه‌ی بین‌المللی را بدست آورده بود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست